2 میلیون و 194 هزار متر مکعب لایروبی در آبراه استراتژیک خورموسی و اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره)

زمان مطالعه: 1 دقیقه



به دنبال انجام 2 میلیون و 194 هزار متر مکعب لایروبی در آبراه و اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره) در 11 ماهه سال جاری ضمن حفظ عمق مفید اسکله‌ها، ایمنی دریانوردی و تردد ایمن شناورها تأمین شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سجاد سبزیوند معاون دریایی این اداره کل ضمن اشاره به اهمیت ایمنی دریانوردی آبراه استراتژیک خورموسی و مسیر دسترسی به مجتمع بندری امام خمینی(ره)، افزود: تأمین عبور و مرور شناورها یکی از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشور بوده که در همین راستا تأمین و حفظ عمق مناسب برای تردد کشتی‌ها در آبراه خورموسی یکی از فعالیت‌های کلیدی مجتمع بندری امام خمینی(ره) به شمار می‌رود که علاوه بر ارتقاء سطح ایمنی شناورها امکان تردد کشتی‌ها با سایزها و تناژ بالاتر را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

سبزیوند در ادامه افزود: از میزان دو میلیون و 194هزار مترمکعب تا پایان بهمن ماه سال جاری یک میلیون و 700 هزار متر مکعب لایروبی در کانال دسترسی خورموسی انجام شده است که درقالب پروژه لایروبی بار خورموسی با بهره‌گیری از دو شناور لایروب صورت پذیرفته است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت لایروبی اسکله‌ها به دلیل رسوب‌گذاری بر اثر جزر و مدهای شدید، به منظور حفظ عمق مفید و محدوده‌ی اسکله‌های عملیاتی افزود: 494 هزار متر مکعب در بازه زمانی یاد شده لایروبی دوره‌ای انجام گرفت.  

شایان ذکر است که در حال حاضر به منظور نگهداری عمق ایمن آبراه و محدوده‌ی اسکله‌های عملیاتی این مجتمع بندری از تعداد 3 فروند شناور جهت عملیات لایروبی استفاده می‌شود که دو فروند از آنها از نوع هاپرساکشن و یک فروند از نوع چنگکی است.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تایوان، کره جنوبی و فیلیپین اتحاد بین‌المللی گردشگری کروز تشکیل می‌دهند

س اسفند 2 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ اداره بنادر و دریانوردی تایوان (MPB) معاهده‌نامه‌ای با نمایندگان کره جنوبی و فیلیپین امضا کرد تا یک سازمان بین‌المللی جدید با هدف تقویت گردشگری کروز در منطقه ایجاد کند. این گروه به نام اتحادیه کشتی‌های دریایی مجمع‌الجزایر آسیا (AACA) نامیده می‌شود و هدفش […]

همچنین بخوانید: