الحاق ۴ تجهیز جدید به ناوگان تنظیفات منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، نوراله اسعدی معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع با اشاره به مکانیزه‌سازی فرآیند تنظیفات محوطه‌های بندری و اراضی پشتیبانی مجتمع بندری امام خمینی(ره) گفت: با پیوستن چهار تجهیز شامل تریلی، کمپرسی، لودر و مینی لودر فرآیند مکانیزه‌سازی تنظیفات شتاب گرفت.

 

اسعدی افزود: نظر به گستردگی اسکله‌ها، محوطه‌های بندری و اراضی پشتیبانی و همچنین فعالیت‌های تخلیه و بارگیری انواع کالا در این مجتمع بزرگ بندری ضرورت مکانیزه‌سازی چرخه عملیاتی به بیش از پیش احساس می‌شد.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه عملیات تخلیه و بارگیری کالای فله بخش عمده عملیات بندر را تشکیل می دهد، افزوده شدن این چهار دستگاه تجهیز جدید در کنار ۱۱ دستگاه تجهیز فعلی که با مشارکت بخش خصوصی تأمین شده است، علاوه بر کاهش هزینه‌های ناشی از حمل پسماند از سایت‌های  عملیاتی، مدیریت فرآیند تنظیفات با هدف حفظ پاکیزگی و آراستگی آن را به طور قابل ملاحظه‌ای تقویت خواهد کرد.

 

گفتنی است از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 7 میلیون تن انواع کالای اساسی تخلیه شده است که با توجه به تردد روزانه بیش از دو هزار  دستگاه کامیون و احتمال ریزش بار فله حین حمل و نقل داخلی مجتمع بندری، ضرورت بهره‌گیری از تجهیزات مکانیزه در کنار عوامل انسانی به منظور حفظ نظافت و آراستگی این مجتمع بندری وجود دارد.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پهلودهی یک فروند کشتی فله‌ بر در بندرگاه خمیر برای نخستین بار

د آبان 15 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : برای نخستین بار یک فروند کشتی به ظرفیت 2 هزار و 500 تُن در بندر چند منظوره خمیر پهلودهی شد . منبع

همچنین بخوانید: