برگزاری موفق دوره آموزشی‌ تخصصی آشنایی با استانداردهای عملیاتی آتش‌نشانی بنادر

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیر ایمنی ، بهداشت و محیط زیست (HSE) و پدافند غیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دوره آموزشی تخصصی ” آشنایی با استانداردهای عملیاتی آتش نشانی فرماندهان آتش نشانی بنادر” در ماه های دی و بهمن سال جاری و بصورت جداگانه برای ۵۰ نفر از رؤسا و فرماندهان آتش نشانی بنادرکشور به میزبانی بنادر انزلی و نوشهر با موفقیت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالله جعفری، هدف از برگزاری این دوره آموزشی تخصصی را ضرورت ارتقاء و به روز رسانی دانش تخصصی و مدیریتی رؤسا و فرماندهان عملیاتی آتش نشانی بنادر، افزایش قابلیت تصمیم گیری مناسب آنان در مواقع بحرانی ، ایجاد نظامی مشخص برای ارائه عملکرد استاندارد در مواقع ضروری و همچنین یکسان سازی روش های جاری عملیاتی در ایستگاههای آتش نشانی کلیه بنادر کشور عنوان کرد .

به گفته مدیر HSE ، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بنادر و دریانوردی ، با توجه به گسترش روزافزون فعالیت های تخلیه و بارگیری ، نگهداری و جابجایی انواع کالا در بنادر کشور و نیز افزایش میزان مخاطرات ناشی از احتمال آتش سوزی کالاهای مختلف در بنادر و افزایش دانش تئوری و عملیاتی رؤسا و فرماندهان آتش نشانی بنادر، امیدواریم با گذراندن این دوره آموزشی، کلیه رؤسا و فرماندهان آتش نشانی بنادر بصورت یکسان وبا درک صحیح از استانداردهای عملیاتی و اجرایی آتش نشانی و ایمنی حریق ، بتوانند فصل جدیدی از اقدامات استاندارد در این حوزه را آغاز نمایند .

گفتنی است، در دومین مرحله از دوره آموزشی آشنایی با استانداردهای عملیاتی آتش نشانی بنادر (S.O.P) که با حضور فرماندهان آتشنشانی کلیه بنادر کشور به میزبانی بندر نوشهر برگزار شد، با برگزاری مانور عملیاتی و در شرایط واقعی، آموزه های تئوری مورد آزمایش قرار گرفت و بر اساس آخرین روش‌های استاندارد و بین المللی، شیوه های اطفای حریق و امداد و نجات افراد مصدوم تمرین شد.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمایت استاندار فارس از احداث شهرک‌های صنایع دریایی

ش اسفند 6 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه استاندار فارس گفت: در صورت سرمایه‌گذاری دستگاه های ذی‌ربط برای ایجاد شهرک صنعتی صنایع دریایی کشور در این استان ما نیز آمادگی داریم که ضمن اختصاص زمین مورد نیاز، موانع پیش روی احداث این مجموعه را رفع کنیم. به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، […]

همچنین بخوانید: