جابجایی بیش از 206 هزار گردشگر دریایی در سیستان و بلوچستان در نوروز/ ارائه ۳۲۰۰ خدمت گردشگری به مسافران نوروزی در ترمینال مسافری بندر چابهار

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام‌ کرد: در نوروز 1402 در استان سیستان و بلوچستان بیش از 206 هزار نفر از ظرفیت های گردشگری دریایی ایمن استفاده کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، قاسم عسکری نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ تا پایان روز ۱۵ فروردین ماه گردشگران از طریق بنادر و اسکله های ایمن ایجاد شده در طول سواحل این استان از ظرفیت های گردشگری دریایی استفاده کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۵۲ درصدی برخوردار بود. 

این مقام مسئول ادامه داد: بمنظور ایجاد ترددهای ایمن علاوه بر برگزاری بیش از ۲۰ جلسه هماهنگی با دستگاه های مربوطه، فعالیت شبانه روزی مرکز اضطرار دریایی، نظارت بر بنادر تابعه، بیش از ۲۵۰۰ بروشور، ۲۰۰ جلیقه و ۷۰ حلقه نجات بین شناور گردشگری و قایق های تفریحی توزیع شد.

عسکری نسب از راه اندازی شناور گردشگری برای اولین بار در بندر چابهار خبر داد و عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده بمنظور بهره وری گردشگران از ظرفیت های گردشگری دریایی بندر چابهار برای اولین بار دو فروند لنج باری تقاضای دریافت مجوز موقت گردشگری داشتند که بعد از بازدید و طی مراحل قانونی برای یک فروند لنج که ایمنی لازم برای جابجایی گردشگر را داشت، مجوز گردشگری موقت صادر شد.

 وی افزود: شناور گردشگری بعد از استقرار در بندر شهید کلانتری و فعال کردن ترمینال مسافر دریایی تعداد ۳۲۰۰ خدمت گردشگری به مسافران نوروزی ارائه داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۱۳ ایستگاه نظارت بر طرح نوروزی در طول سواحل استان بصورت فعال خدمات گردشگری به گردشگران ارائه میکرد، عنوان کرد: در مدت اجرای طرح سفرهای دریایی نوروز، ۱۵ تیم همیار ناجی در بنادر تابعه و مراکز گردشگری استقرار و فعالیت داشت که با حضور بموقع باعث نجات ۲ فرد مغروق در تالاب صورتی و اسکله هفت تیر شدند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فرانسه ساخت ۱۶ کشتی کانتینری با سوخت سبز را به چین سفارش داد

ج فروردین 25 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه خط کشتیرانی CMA CGM فرانسه ساخت ۱۶ کشتی کانتینری با سوخت سبز به ارزش سه میلیارد دلار را به کارخانجات کشتی سازی دولتی چین سفارش داد. به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از MARITIME NETWORK؛ از تعداد کشتی‌های سفارش داده شده ۱۲ کشتی به ظرفیت […]

همچنین بخوانید: