شیلات می‌تواند به اقتصاد لرستان کمک کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/لرستان استاندار لرستان گفت: در اولویت قرار دادن برنامه‌های شیلات می‌تواند به اقتصاد استان کمک کند.

فرهاد زیویار سیزدهم اردیبهشت ماه در همایش سراسری مدیران‌کل شیلات کشور اظهار کرد: کارگران جهادگران عرصه تولید و تلاش هستند.

وی ادامه داد: پرورش ماهی و آبزی‌پروری مقداری با بحث صید و بهره‌گیری از ذخایر تفاوت دارد که در این رابطه باید از منابعی که در استان داریم استفاده کنیم.

زیویار تصریح کرد: در لرستان ۲۴۰۰ کیلومتر روان آب داریم، می‌توانیم در این زمینه اقتصاد و اشتغال را داشته باشیم.

استاندار لرستان با اشاره به آمار تولیدات آبزیان در کشور، تصریح کرد: ایران و لرستان استحقاق چند برابر کردن این آمار را طی چند سال آینده دارد.

وی با اشاره به رتبه خوب لرستان در کشور، بیان کرد: در حوزه ماهیان سردابی ۲۷ هزار تن، ماهیان گرمابی ۲۲۰۰ تن و ماهی خاویاری ۶۵ تن تولید در سال ۱۴۰۱ داشتیم که جای افزایش دارد.

زیویار ادامه داد: در کشور در تولید تخم چشم‌زده رتبه اول کشور را داریم، همچنین در زمینه تکثیر ماهیان زینتی نیز سه میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه تولید داشتیم.

استاندار لرستان تأکید کرد: کارهای مطالعاتی، مقدماتی و تکمیل در احداث را باید مدنظر داشته باشیم.

وی گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان طی مذاکرات صورت گرفته بین شیلات و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برای توسعه زیرساخت‌های آبزی پروری لرستان اختصاص یافته است که تفاهم نامه آن به زودی منعقد می‌شود.

زیویار افزود: مذاکرات نهایی این تفاهم نامه انجام شده و در آینده نزدیک بین شیلات لرستان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به امضا خواهد رسید.

استاندار لرستان گفت: فرهنگ سازی برای افزایش میزان مصرف در دستور کار قرار دارد به نحوی که میانگین مصرف استان از چهار به هشت کیلوگرم رسیده است اما هنوز با متوسط ۱۳ کیلوگرم در کشور فاصله دارد.

وی بیان کرد: همراهی، همدلی و توجه مرکز به بخش شیلات لرستان همچنین در اولویت قرار دادن برنامه‌های این حوزه می‌تواند به اقتصاد استان کمک کند چراکه این استان با اینکه جزو مناطق ساحلی نیست اما وضعیت نسبتا خوبی در این حوزه دارد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صدور مجوز بهره برداری از یک سکوی تفریحی در خزرآباد ساری

چ اردیبهشت 13 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از موافقت سازمان بنادر و دریانوردی با تمدید مجوز بهره برداری از یک سکوی تفریحی واقع در خزرآباد ساری خبر داد . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سعید کیا کجوری با اعلام […]

همچنین بخوانید: