پروژه بازیافت ضایعات ماهی 6.3 میلیون یورو کمک مالی از اتحادیه اروپا دریافت می‌کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پروژه بازیافت ضایعات ماهی 6.3 میلیون یورو کمک مالی از اتحادیه اروپا دریافت می‌کند

پروژه Terraforming LIFE که شامل طرح‌هایی برای توسعه راه‌های جدید برای تصفیه و ایجاد ارزش افزوده از ضایعات سیستم‌های آبزی پروری در ایسلند است، برنده کمک مالی 6.3 میلیون یورویی اتحادیه اروپا شده است.

Matorka’s land-based Arctic char farm in Iceland

ضایعات بخش پرورش ماهی در ایسلند می تواند به بیوگاز، کود و بیوچار (خاک سیاه) تبدیل شود.

این پروژه چهار ساله که از اول ژوئن آغاز شد، با هدف بهبود و اصلاح لجن ماهی، ماهیان مرده، ضایعات آلی و کشاورزی برای ایجاد انرژی ارزشمند، کود و بیوچار biochar با کیفیت بالا انجام می‌شود.

این کمک مالی توسط برنامه محیط زیست و آب و هوا اتحادیه اروپا (LIFE) اعطا شده است و بین دست اندرکاران از جمله  انجمن کشاورزان ایسلند، فعالانی از جزایر فارو و همکاران Blue Ocean Technology از نروژ تقسیم می‌شود.

هدف این پروژه توسعه روشی جدید برای تولید بیوگاز از طریق تصفیه لجن و فن‌آوری تجزیه در اثر حرارت از فناوری اقیانوس آبی است، سیستمی که جذب کربن کارآمد را نیز ممکن می سازد. هدف آن تقویت اقتصاد چرخشی تولید مواد غذایی در داخل ایسلند است که در عین حال کاهش ردپای کربن و ترویج تأثیر مثبت زیست محیطی قابل توجهی در کشاورزی و آبزی پروری را همراه دارد. بر اساس فناوری اقیانوس آبی، پیرولیز تنها روش شناخته شده با کم ترین ضرر برای خنثی سازی اثر منفی کربن است.

این محصولات برای سیستم چرخه ایسلندی مفید بوده و اثرات زیست‌محیطی آبزی پروری را نه تنها با تولید کود برای تولیدات کشاورزی، بلکه همچنین تولید سوخت، برق و گرما بدون کربن خنثی می‌کنند، رونار ثور تورارینسون، هماهنگ‌کننده پروژه بر اهمیت این محصول تأکید کرد و در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “این شامل یک فرصت بسیار هیجان انگیز برای استفاده از جریان های جانبی ارگانیک از پرورش ماهی در خشکی است. این محصولات برای سیستم چرخه ایسلندی مفید خواهند بود و با تولید نه تنها کود برای تولیدات کشاورزی، بلکه سوخت، برق و گرما نیز اثرات زیست محیطی آبزی پروری را بهبود خواهند بخشید.

Gunnar Þorgeirsson، رئیس انجمن پرورش دهندگان ایسلند معتقد است که این پروژه از انعطاف پذیری و استقلال کشاورزی و تولید مواد غذایی ایسلند حمایت می کند. یکی از بزرگترین چالش‌هایی که ما در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌ایم، افزایش شدید قیمت کود بوده است. این پروژه با افزایش در دسترس بودن کودهای داخلی این مشکل را کاهش می دهد. کشاورزان در مورد این پروژه که مشکلات آب و هوایی را کاهش می دهد هیجان‌زده هستند، زیرا می‌خواهند در خط مقدم توسعه این راه‌حل برای مشکل آب و هوا باشند و این پروژه ردپای اکولوژیکی کشاورزی در آلودگی های زیستی را کاهش می‌دهد.”

منبع:

https://thefishsite.com/articles/fish-waste-upcycling-project-lands-6-3-million-eu-grant



تعداد بازدید:
۰

لینک کوتاه: کپی کن!

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چین و عربستان سعودی تجارت دریایی را گسترش می‌دهند

س خرداد 23 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت سی‌ترید، شاهزاده «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان  که در کنفرانس تجاری همکاری‌های چین و کشور‌های عربی سخن  می‌گفت  یاد‌آور شد: از آن جایی‌که چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان در بخش‌های مختلف  اقتصادی پیشتاز است […]

همچنین بخوانید: