اولین انتظار انجمن مهندسی دریایی ایران از وزیر جدید صمت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تحول در صنایع کشتی سازی و تجهیزات وابسته به عنوان یکی از محورهای اصلی اقتصاد دریا اولین انتظار انجمن مهندسی دریایی ایران از وزیر جدید صمت در جایگاه دبیر شورای عالی صنایع دریایی کشور است.

به گزارش مارین نیوز از روابط عمومی انجمن مهندسی دریایی ایران، مهدی عجمی رئیس هیات مدیره انجمن در نامه ای به عباس علی آبادی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، تحول در صنایع کشتی سازی و تجهیزات وابسته کشور به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصاد دریا را خواستار شد. متن نامه بدین شرح است: 

جناب آقای دکتر عباس علی آبادی

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

موضوع : برنامه نوسازی ناوگان دریایی کشور

با سلام و احترام

انجمن مهندسی دریایی ایران همزمانی انتخاب شایسته جنابعالی به عنوان وزیر صمت با آغاز برنامه نوسازی ناوگان دریایی کشور را به فال نیک گرفته و امیدوار است این همزمانی موجب تحول جدی در توسعه صنایع دریایی کشور گردد.

خاطر نشان می سازد، یکی از ابعاد برنامه نوسازی ناوگان دریایی مطابق با مصوبه اخیر شورای عالی صنایع دریایی، عمق بخشیدن به توان تولیدی صنایع کشور در تولید طیف وسیعی از مواد، تجهیزات و ماشین آلات کشتی ها است. ضرورت رعایت استانداردهای توسعه یافته بین المللی در تولید مواد و تجهیزات دریایی بدون تردید، موجبات ارتقای توان صادراتی مجموعه شرکتهای تولیدی کشور به عنوان یکی از موارد کلیدی در برنامه مد نظر جنابعالی را فراهم خواهد نمود.

انجمن مهندسی دریایی با استناد به تجربه موفق جنابعالی در توسعه توان صنایع راهبردی، تحول در صنایع کشتی سازی و تجهیزات وابسته کشور به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصاد دریا را از آن مقام محترم در جایگاه دبیر شورای عالی صنایع دریایی کشور، انتظار دارد. در این ارتباط، انجمن آمادگی خود را جهت ارائه توضیحات تکمیلی در فرصت مناسب طی جلسه مشترک، به استحضار می رساند.

با آرزوی توفیق الهی                    

مهدی عجمی 

رئیس هیات مدیره

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اولین کشتی سبز مرسک با سوخت متانول به آب افتاد

چ خرداد 24 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش گروه بین الملل مانا بر‌اساس گزارش سایت ترید ویندز؛ شرکت مرسک با شرکت OCI Global  قراردادی را منعقد کرده‌اند تا تأمین سوخت  متانول کشتی‌های سبز را انجام دهد. بر‌اساس این گزارش قرار است این کشتی با طی کردن ۱۱۵۰۰ مایل دریایی از آب‌های کره […]

همچنین بخوانید: