گزارش جلسه با ریاست و معاونین بانک کشاورزی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

زمان: سه شنبه از ساعت 17 تا 18:30

مکان: بانک کشاورزی طبقه دوم – دفتر ریاست بانک

حاضرین: آقایان فرخ نژاد رئیس، پویافر معاون اعتباری، طاهری معاون نظارت بر طرح ها، صادقی رئیس اداره اعتبارات و داورپناه مسئول طرح های شیلاتی از بانک کشاورزی و بازرگان، نوری، خدایی، قرایی و اسکندری از اتحادیه.

خلاصه مباحث:

1) خوشامدگویی و معارفه طرفین

در این راستا جناب اقای طاهری ضمن خیر مقدم، نمایندگان بانک حاضر در جلسه را معرفی کرده و آقای خدایی نیز ضمن تشکر از پذیرش دعوت اتحادیه برای تشکیل این جلسه به معرفی نمایندگان اتحادیه پرداختند.

2) مطالبات و درخواست های اتحادیه

2-1) آقای دکتر خدایی ضمن معرفی اتحادیه، حوزه های فعالیت آن، به تبیین ظرفیت زیربخش شیلات در اقتصاد کشاورزی کشور پرداخته و از این که بانک کشاورزی به عنوان شریک اصلی صیادان و آبزی پروران و صاحبان صنایع شیلاتی است و در توسعه فعالیت های شیلاتی نقش مهمی دارد یاد کردند. ایشان با اشاره به این که بزرگترین چالش فعلی صنعت شیلات، اقتصادی شدن تولیدات و رقابت قیمتی آن با سایر تولیدکنندگان جهانی است خواستار ورود بانک کشاورزی به فرایند اصلاح و بهبود وضعیت مزارع شیلاتی اعم از ماهی و میگو شدند تا با اصلاح وضعیت استخرها و بهبود در روش های بهره برداری مزارع پرورشی و حمایت از طرح های فناورانه برای افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش های مختلف آبزی پروری این نقیصه مرتفع گردد.

2-2) آقای بازرگان نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه ضمن تشکر از تشکیل این جلسه و معرفی خود و اتحادیه هرمزگان به روابط مطلوب با بانک کشاورزی هرمزگان و تقدیر و تشکر از آن پرداختند. ایشان نیز ضمن تایید نظرات آقای دکتر خدایی خواستار آن شدند که بانک کشاورزی هم در موضوع بیمه محصولات کشاورزی و هم در زمینه کمک به ارتقای وضعیت مزارع و واحدهای فراوری ورود جدی داشته باشد.

2-3) آقای نوری عضو و خزانه دار هیئت مدیره به تشریح وضعیت کنونی بازار و نقش اکوادور پرداخته و اظهار نمودند علیرغم آن که قیمت تمام شده میگو در ایران بالا رفته و پرورش دهندگان ما همه تلاش خود را برای تولید محصولی با ارزش را با پایین ترین قیمت تمام شده انجام می دهند ولی چون اکوادور دارای تولید انبوه است لذا به طور طبیعی قیمت های جهانی بازار نه در ایران بلکه در اکوادور تعیین می شود. ایم موجب گردیده که ما در داخل تحت فشار قرار بگیریم که با کاهش قیمت خوراک و سایر نهاده ها و بهبود فناوری کار را دنبال کنیم ولی این کافی نیست و باید از نظر نقدینگی و بهبود شرایط فنی تولید مورد حمایت مالی واقع شویم

2-4) آقای قرایی از اعضای اولیه و قدیمی هیئت مدیره اتحادیه نیز با اشاره به سابقه 30 ساله پرورش میگو در ایران اظهار نمودند که در سال های قبل امکان گشایش اعتبار اسنادی (L/C) وجود داشت و هزینه برگشت پول هم به ما تحمیل نمی شد اما الان باید 100 % تنخواه را پیشاپیش تامین کنیم و لذا قدرت ما بسیار محدود شده است. همچنین خریداران خارجی به دلیل نبود روابط بانکی به سختی حاضر به معامله با ما هستند.

در ادامه ضمن تقدیر مجدد از همکاری های خوب بانک کشاورزی با صنعت آبزیان، چند مورد پرونده هایی که لازم به بررسی مجدد بود مطرح و قرار بر رسیدگی فوری شد. مقرر شد که صندوق بیمه محصولات کشاورزی تقویت شده و در حوزه آبزیان خدمات بهتری ارائه دهد.

همچنین مقرر شد که جناب آقای داورپناه، طرح های نوآورانه و پیشران صنعت آبزیان کشور را که مورد نظر اتحادیه و مورد تایید معاونت علمی ریاست جمهوری است مورد بررسی قرار دهند و طی نشستی که  به زودی  با آقای مهندس پویافر تشکیل خواهد شد این موارد بررسی و در صورت نیاز از طریق عقد تفاهمنامه ای فیمابین بانک کشاورزی، معاونت علمی ریاست جمهوری و اتحادیه به مورد پیگیری درآید.



تعداد بازدید:
۰

لینک کوتاه: کپی کن!

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صورتجلسه پانزدهمین جلسه کمیته ماهی خاویاری

ی شهریور 5 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه پانزدهمین جلسه کمیته ماهی خاویاری اتحادیه با حضور آقایان کرمی راد (شیلات)، دکتر عبدی (دامپزشکی)، خطیبی، خدایی، حاج آقا برخوردار، مسعود برخوردار، ترکمانی، امیر خدادادی، سوارزاده، کروجی، متین، مشکین و یمینی از ساعت 14 تا 16 روز دوشنبه در محل دفتر اتحادیه تشکیل و طبق دستور […]

همچنین بخوانید: