ASC از صنعت ماهی باس و سی‌بریم ترکیه رونمایی کرد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ASC از صنعت ماهی باس و سی‌بریم ترکیه رونمایی کرد
هدف از این اجلاس، توجه به استانداردهای زیست محیطی، رفاهی و اجتماعی در بخش های پرورش ماهی باس و سی‌بریم بود. © شورای سرپرستی آبزی پروری

پس از تجربه موفقیت در سه اجلاس قبلی که در خارج از اروپا برگزار شده بود، شورای نظارت بر آبزی پروری (ASC) با تاکید ویژه بر محصولات ماهی باس و سی‌بریم تایید شده، اولین اجلاس خریداران اروپایی خود را در اوایل ماه جاری در ترکیه برگزار کرد.

از 11 تا 14 سپتامبر، تولیدکنندگان ماهی باس و سی‌بریم به نمایندگانی از شرکت‌های Morrisons، Tesco، Mercadona، La Sirena،Giant Eagle  و El Continente که دارای گواهینامهASC  هستند،  این فرصت را داشتند تا شیوه‌های آبزی‌پروری مسئولانه خود را طی یک برنامه کامل در استان بدروم ترکیه آزمایش کنند و کشور ترکیه توانست، یک دید جامع در رابطه با شیوه آبزی‌پروری مسئولانه از طریق آبزی‌پروران دارای گواهی ASCبه دست ‌آورد.

فعالیت‌های این اجماع شامل بازدید از سایت‌های مزارع، قایق‌های غذا‌دهی، مشاهده برداشت با استفاده از آخرین تکنیک‌های پیشرفته الکتریکی، بازدید از روش‌های فرآوری و رتبه بندی آن‌ها، و به‌دنبال آن اطمینان کامل خریداران از محصولات با بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی، رفاهی و اجتماعی بود.

این اجلاس با هدف ارائه بینش جامع به نمایندگان بخش خرده فروشی در مورد عملیات آبزی‌پروری و فرآوری آبزیان بود که در عین حال چگونگی اجرای استانداردهای گواهینامه ASC در مزارع را نیز به نمایش گذاشت.

ماریا ساپینا مدیر محیط زیست در Mercadona، یک فروشگاه زنجیره‌ای اسپانیایی، گفت: ما برای درک بهتر معیارهای استانداردهای ASC در کشوری مانند ترکیه، در این اجلاس ثبت نام کردیم. بهبود مستمری که ما آرزوی آن را داریم ما را به شناخت واقعیت بخش در منشا تأمین ماهی سوق داد و انجام این کار با کمک ASC و بقیه خرده فروشان به ما کمک می‌کند تا بتوانیم استراتژی‌های آینده خود را به مسیر درست هدایت کنیم.

استاندارد ASC برای ماهی باس و سی‌بریم در پایان سال 2018 به مجموعه استانداردهای ASC اضافه شد، اکنون Sürsan در ترکیه و Nireus (شرکت Avramar) در یونان اولین مزارع دارای گواهی ASC برای این گونه‌ها در ژوئن 2019 بودند. چهار سال بعد، تقریباً 200 مزرعه در اسپانیا، یونان، آلبانی، کرواسی و ترکیه وجود دارند که به طور مداوم در حال بهبود عملکرد خود هستند که فعالیت آن‌ها با استاندارد سختگیرانه ASC مطابقت دارد.

بن لامبدن، مدیر آبزی پروری و شیلات پایدار در تسکو[1] گفت: من به این اجلاس پیوستم تا استانداردهای ASC را در زنجیره تأمین ببینم و درک بیشتری از نحوه تعامل تأمین کنندگان با این الزامات کسب کنم. این سفر واقعاً بسیار عالی بود و صنعت باس و بریم ترکیه و پیشرفت‌هایی را که آن‌ها از طریق ASC به دست آورده اند را به خوبی به نمایش گذاشت. من مشتاق هستم تا بازنگری‌های آینده استاندارد که شامل عناصر خوراک و رفاه آبزیان است را بیشتر درک کنم.



تعداد بازدید:
۰

لینک کوتاه: کپی کن!

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید نمایندگان بانک V.T.B روسیه از بندرامیرآباد/ توافق طرفین بر تعامل ارزی و ارائه تسهیلات ویژه به صاحبان کالا در صورت تداوم مبادله

ی مهر 9 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه   در این جلسه طرفین به استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل دو جانبه ایران و روسیه اشاره و بر تقویت مسیر تبادل کالا بین دو کشور با محوریت بندرامیرآباد تأکید کردند.   تعامل ارزی دو جانبه جهت رونق صادرات و ترانزیت […]
بازدید نمایندگان بانک V.T.B روسیه از بندرامیرآباد/ توافق طرفین بر تعامل ارزی و ارائه تسهیلات ویژه به صاحبان کالا در صورت تداوم مبادله

همچنین بخوانید: