دو محموله‌ فوق سنگین وارداتی در بندر شهید رجایی تخلیه شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین عباس‌نژاد روز شنبه درباره تخلیه دو نگله سنگین (نگله واحد شمارش کالا) در بندر شهید رجایی اظهارداشت: این محموله‌های وارداتی به وزن 264 تنی و 162 تنی و هرکدام به طول 23 متر، هفت متر ارتفاع و با هشت متر عرض از یکی از کشورها بارگیری و در بندر شهید رجایی تخلیه شد.  

 

وی ادامه داد: این محموله از نوع بویلر گاز طبیعی است که با استفاده از یک دستگاه جرثقیل(کرین بارج) هزار تنی با به کارگیری 20 نفر نیروی انسانی و با رعایت کامل کارگوپلن (نقشه چیدمان کالا در زمان تخلیه و بارگیری) به صورت استاندارد و کاملا ایمن در مدت زمان هشت ساعت از روی کشتی تخلیه شد.  

 

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این محموله ‌ها بر روی کشنده‌های بوژی که از قبل بر روی اسکله مستقر شده بود، قرار گرفته و پس از مهاربندی کامل آن بر روی کشنده، با رعایت کامل الزامات ایمنی، عملیات انتقال به محوطه های بندری انجام پذیرفت.  

 

عباس نژاد خاطرنشان کرد: این نگله که توسط یکی از شرکت‌های خدمات بندری و دریایی مستقر بندر شهید رجایی وارد شده پس از تخلیه و بارگیری و انجام مراحل تشریفات بندری و گمرکی به مقاصد پتروشیمی دهلران انتقال پیدا کرد.  

 

“نگله” کلمه‌ای است ظاهراً هندی که در بنادر و گمرکات جنوب بسیار متداول است.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارتقاء سطح ایمنی تردد شناورهای ورودی به بندر امام (ره)/ ۵سال خدمات‌دهی دریایی بدون حادثه

ی مهر 23 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سجاد سبزیوند معاون دریایی این اداره کل با اعلام این خبر بیان داشت: به دنبال ارائه بیش از 25 هزار ساعت خدمات راهنمایی و یدک‌کشی به شناورهای متردد در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) 13 درصد رشد حاصل شد. […]
ارتقاء سطح ایمنی تردد شناورهای ورودی به بندر امام (ره)/ ۵سال خدمات‌دهی دریایی بدون حادثه

همچنین بخوانید: