تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا و افزایش ۴۱ درصدی ترانزیت کالا در بنادر شرق هرمزگان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی؛ حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و 300 هزار تن کالا در بنادر شرق طی هفت ماهه نخست سال کاری از صادرات 808 هزار و 825 تن کالای غیرنفتی خبر داد. 

 

وی افزود: عمده این کالاها شامل میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، شیشه و سنگ‌های معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 15 درصد افزایش به ثبت رسیده است.  

 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به جهش چشمگیر تخلیه و بارگیری کالا به‌ویژه در حوزه ترانزیتی گفت: در این بازه زمانی، 36 هزار و 824 تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر شرق هرمزگان ترانزیت شده است. 

 

محمدحسینی با بیان رقابتی شدن ترانزیت بین کشورهای مختلف افزود: بنادر شرق هرمزگان با دارا بودن ظرفیت های مناسب و نیز بازاریابی خوبی که در این زمینه صورت گرفته است. 

 

به گفته وی؛ در مجموع 32 هزار و 449 فروند از انواع شناورهای مسافری و تجاری در بنادر شرق هرمزگان پهلو گرفته‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد به ثبت رسیده است. 

 

گفتنی است؛ بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فیلم| دریانوردانِ دیروز، دوباره بادبان برافراشتند

د آبان 15 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقهبندرعباس – مرین‌پرس – دریانوردان پا به سن گذاشته بنادر لافت و کُنگ که روزگاری با کشتی‌های بادبانی از هرمزگان عازم آب‌های دور و اقیانوس‌ها می‌شدند پس از سال‌ها، دوباره بادبان برافراشتند و مراسم “هوزار” یا بادبان‌کشی را بازسازی کردند. منبع

همچنین بخوانید: