راه اندازی بندر مزرعه و شهر ماهیان خاویاری در گیلان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیرکل شیلات گیلان از اجرای ۲ مگا پروژه با راه اندازی بندرمزرعه و شهر ماهیان خاویاری در این استان خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، کوروش خلیلی در خصوص سایت پرورش ماهیان خاویاری با آب دریا در محیط محصور به خبرنگار مهر، گفت: پرورش ماهی آزاد در قفس در پهنه آبی خزر در دستور کار شیلات گیلان قرار دارد. سواحل گیلان ظرفیت و قابلیت ارزشمندی در پرورش ماهیان خاویاری در قفس دارد که این مهم در راستای تقویت سیاست‌های راهبردی اقتصاد دریا محور دنبال می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان از افزایش ۵ برابری ظرفیت پرورش ماهیان خاویاری با دریا به شیوه محصور خبر داد و اضافه کرد: ظرفیت پرورش ماهیان خاویاری دریای خزر به روش محصور در گیلان از ۱۰ تن به ۵۰ تن رسیده است و این افزایش ظرفیت‌ها مستمر خواهد بود.

خلیلی با اشاره به اجرای دو مگاپروژه در حوزه تولیدات شیلاتی بیان کرد: در کنار احداث بندر شیلاتی در شرق و غرب گیلان بنا است بندر مزرعه و شهر ماهیان خاویاری در گیلان راه اندازی شود.

وی همچنین به جزئیات بیشتر احداث بندر مزرعه در گیلان اشاره کرد و افزود: با نهایی شدن مطالعات این پروژه و تعریف پنج نقطه جهت پرورش محصور ماهیان خاویاری و آزاد با طراحی سایت‌های با ظرفیت اسمی ۱۰ هزار تن دنبال می‌شود.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کسب فناوری تولید بچه ماهی توسط محققین جهاد دانشگاهی بوشهر

ش آذر 25 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: تلاش سه ساله محققان جهاددانشگاهی بوشهر به ثمر نشست و دانش فنی و تکنولوژی بیوتکنیک تولید بچه ماهی سی باس جهت پرورش در قفس کسب شد. به گزارش مارین نیوز، علی احمدی‌ زاده رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر، اظهار داشت: […]

همچنین بخوانید: