تاخیر در تحویل کالاها بر اثر حمله حوثی‌ها به کشتی‌ها

زمان مطالعه: 1 دقیقه

پنجشنبه, 30 آذر 1402

شرکت ایکیا، تولیدکننده انبوه اثاثیه، نسبت به تاخیر در تولید و تحویل برخی محصولات در نتیجه حمله حوثی‌ها به کشتی‌های عازم کانال سوئز هشدار داده است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از بی‌بی‌سی فارسی، زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ماه اکتبر، حوثی‌های یمن پس از چند بار موشک‌پرانی ناموفق به داخل اسرائیل، کشتی‌های تجاری عبوری از دریای سرخ را هدف قرار داده‌اند.

ماجرا این است که حوثی‌ها با پهپاد و موشک برای حمله به کشتی‌های حامل کالا و نفت هنگام عبور از تنگه باب المندبه سوی کانال سوئز حمل می‌کنند. این حملات برخی از شرکت‌ها را مجبور به تغییر مسیر و استفاده از راهی طولانی‌تر و پرهزینه‌تر جهت اجتناب از کانال سوئز کرده است.

شرکت سوئدی ایکیا گفته است به دنبال گزینه‌های دیگری برای اطمینان از عرضه کافی و به موقع محصولاتش به مشتریان است.

سخنگوی شرکت ایکیا گفت: «شرایط در کانال سوئز منجر به تاخیر خواهد شد و ممکن است محدودیت‌هایی را در دسترسی به برخی از محصولات ایکیا ایجاد کند.»

همچنین شرکت مشاوره پروژه ۴۴ که در زمینه زنجیره تامین کالا فعال است، گفته است که اجتناب از کانال سوئز باعث تاخیر ۷ تا ۱۰ روزه در حمل‌و‌نقل می‌شود و ممکن است تا ماه فوریه، برخی از کالاها در اروپا با کمبود مواجه شود.

این بحران همچنین ممکن است به خاطر افزایش هزینه حمل‌و‌نقل منجر به افزایش بهای فرآورده‌های نفتی در اروپا شود.


منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید وزیر راه و شهرسازی از خلیج گرگان

پ آذر 30 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که رییس جمهور را در سفر استانی دوم گلستان همراهی می‌کند صبح امروز پنجشنبه ۳۰ آذر از خلیج گرگان بازدید کرد. بیش از یک سوم گستره خلیج گرگان خشک شده […]
بازدید وزیر راه و شهرسازی از خلیج گرگان

همچنین بخوانید: