پاکستان از رزمایش مشترک دریایی با ایران خارج شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

پاکستان از رزمایش مشترک دریایی با ایران خارج شد

در پی تنش حمله سپاه پاسداران به دو مقر متعلق به گروه جیش‌العدل در خاک پاکستان، رزمایش مشترک دریایی این دو کشور ناتمام ماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، نیروی دریایی پاکستان هر دو کشتی PNS Madagar و PNS Zhob خود را از ایران فراخوانده است، آنها هم اکنون در پاکستان هستند؛ این تصمیم در پی حمله سپاه پاسداران ایران به دو مقر متعلق به گروه جیش‌العدل در خاک پاکستان صورت گرفته است. ایران و چندین دولت غربی از جمله آمریکا گروه جیش‌العدل را یک گروه تروریستی می‌دانند.

گروه تروریستی جیش‌العدل پیشتر حملاتی را علیه نیروهای مرزبانی ایران در منطقه مرزی با پاکستان انجام داده است.

حمله موشکی و پهپادی به دو پایگاه گروه ‌«جیش العدل» در خاک پاکستان در حالی انجام شده است که روز پیش از آن، سپاه پاسداران ایران اهدافی را در عراق و سوریه هدف حملات هوایی قرار داده بود.

پاکستان در بیانیه خود بدون اشاره به محل فرود موشک‌ها و ماهیت نقض حریم هوایی این کشور، خبر داد که با احضار رئیس نمایندگی ایران در اسلام‌آباد به وزارت خارجه، اعتراض خود را به تهران اعلام کرده است.

قرار بود رزمایش دریایی بین نیروی دریایی ایران و نیروی دریایی پاکستان 3 روز طول بکشد، که با خروج پاکستان این رزمایش نیمه تمام ماند.

شایان ذکر است ارتش پاکستان نیز صبح روز پنجشنبه 28 دی ماه 1402 در اقدامی تلافی جویانه6  نقطه مرزی ایران را که ادعا شده مقر «ارتش آزادی بخش بلوچستان» می باشد، را در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان ایران هدف قرار داد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از گفتمان دریا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه‌اندازی ۲ شناور مسافری پیشرفته بین خارگ - گناوه و خارگ - بوشهر

پ دی 28 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقهمدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به تعهدات مسئولیت اجتماعی این مجموعه گفت: دو شناور مسافری پیشرفته و با کیفیت بین خارگ – گناوه و خارگ – بوشهر فراهم و راه‌اندازی شده که خدمات لازم به مردم ارائه می‌کند. به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، […]
راه‌اندازی ۲ شناور مسافری پیشرفته بین خارگ - گناوه و خارگ - بوشهر

همچنین بخوانید: