سازمان بین المللی روغن و پودر ماهی IFFO گزارش می‌دهد که تولید پودر و روغن ماهی کاهش یافته است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

IFFO  کاهش 23 درصدی در تولید پودر ماهی در سال 2023 در مقایسه با سال 2022 را گزارش کرده است، در حالی که این کاهش برای روغن ماهی 21 درصد بوده است.

anchovies  کشور پرو معمولاً 20 درصد از ذخایر پودر ماهی جهان را تشکیل می دهد. با این حال، نگرانی‌هایی وجود دارد که گرم شدن آب در سواحل مرکزی این کشور، می‌تواند برداشت پرو را کاهش دهد.

مشاهدات اخیر در پرو، که معمولاً حدود 20 درصد از تولید پودر و روغن ماهی جهانی را به خود اختصاص داده نشان می‌دهد با وجود تضعیف پدیده ال نینو، گرم شدن غیرمنتظره دریا در سواحل مرکزی وجود دارد. در شمال منطقه مرکزی، انتظار می‌رود سفر دریایی تحقیقاتی آکوستیک (صوتی)  بعدی برای اولین فصل ماهیگیری سال 2024 از اواسط فوریه آغاز شود.

آنالیز و برآورد اولیه IFFO از کل تولید پودر ماهی تولیدی برای کشورهای (پرو، شیلی، دانمارک، نروژ، ایسلند، بریتانیا، ایرلند و جزایر فارو، ایالات متحده آمریکا، آفریقای جنوبی، ساحل عاج و موریس، اسپانیا) حدود 1.738 میلیون تن در سال 2023 است که حدود 23 درصد کمتر از سال 2022 می‌باشد.

عامل اصلی موثر در این کاهش را می توان به کاهش 52 درصدی سالانه در پرو نسبت داد، که فعالیت های صیادی آن به شدت تحت تأثیر پدیده ال نینو قرار گرفت که با لغو فصل ماهیگیری آوریل تا ژوئن در شمال منطقه مرکزی و سهمیه ماهیگیری کمتر از حد نصاب برای سه ماهه آخر سال همراه بود. جالب توجه است که کشورهای اروپایی مورد تجزیه و تحلیل در این گزارش تنها کشورهایی بودند که افزایش تولید پودر ماهی را در سال 2023 نشان دادند.

مورد روغن ماهی، کل تولید در سال 2023 نسبت به سال قبل 21 درصد کاهش داشته است کاهش قابل توجه عرضه در پرو (کاهش 85 درصدی نسبت به سال قبل) دلیل اصلی این عملکرد منفی بود که هم ناشی از آورده‌های کمتر صیادی به مناطق بندر‌گاهی و هم مشکلات سوخت است.

شیلی تنها منطقه‌ای بود که به لطف صید بهتر از حد متوسط در مناطق جنوبی، توانست افزایش سالانه تولید را ثبت کند.

کاهش تقاضا از سوی چین

در بخش تجارت، IFFO کاهش سالانه تقاضای واردات پودر ماهی چین در سال 2023 را به کاهش قیمت‌ها در بازار خوک و آبزیان نسبت می دهد. بخش آبزی پروری به دلیل عرضه بیش از حد محصولات آبزی و تقاضای ضعیف، خود را در بلاتکلیفی می‌بیند. بر اساس گزارش انجمن صنعت خوراک چین، تولید خوراک آبزیان در سال 2023 نسبت به سال قبل 4.9 درصد کاهش داشته است. فعالان صنعت انتظار تغییر زیادی در نیمه اول سال 2024 ندارند.

بخش خوک که مصرف کننده قابل توجهی از مواد دریایی در چین است، همچنان با مازاد عرضه دست و پنجه نرم می کند. بر

اساس آخرین انتشار اطلاعات اداره ملی آمار چین، تولید گوشت خوک در سال 2023 نسبت به سال قبل 4.6 درصد افزایش یافته است که بالاترین تولید از سال 2014 را داشته. به نوبه خود، تولید خوراک خوک 10.1 درصد سال به سال در سال 2023 افزایش یافت. عرضه بیش از حد و هزینه های بالاتر تغذیه، حاشیه سود دامداران را کاهش می دهد و آن‌ها را مجبور به اقدامات کاهش شدید هزینه، از جمله اتخاذ فرمولاسیون جدید خوراک می‌کند.

 

 

تعداد بازدید: ۱

لینک کوتاه: کپی کن!

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اتحادیه تولید و تجارت آبزیان

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مزیت کریدور شمال جنوب در صادرات کود کشاورزی روسیه و بلاروس

چ اسفند 23 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه ایران با استفاده از ظرفیت کریدور شمال جنوب می تواند به واسطه تجارت بین کشورهای صادرکننده کود مثل روسیه و بلاروس به کشورهای هند و پاکستان تبدیل شود.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، کود شیمیایی از مهم‌ترین نهاده‌های کشاورزی و تولید غذا محسوب می‌شود. […]

همچنین بخوانید: