برگزاری نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این نشست سه روزه با هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و با حضور نمایندگان بنادر لنگه و باهنر، اداره کل امور بندری، اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها و کارشناسان و مدیران این بخش‌ها از سوم اردیبهشت ماه درحال برگزاری است.

براساس‌ این گزارش، این نشست با توجه به ضرورت هم‌اندیشی در خصوص فرآیندهای مطلوب و رویه‌های مرتبط با ورود کالا از خشکی (انواع کالاهای کانتینری و فله) تا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

در این نشست کارشناسان بخش‌های بندری پیرامون مرور فرآیندهای وضعیت مطلوب و اهم تغییرات در فرآیندهای جاری، مکانیزم و رویه‌های اجرای الزمات نظارتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و آماده‌سازی ارکان مرتبط با عملیاتی شدن فرآیندهای مطلوب با حضور نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی و اپراتورها بحث و تبادل نظر می‌کنند.

از مهم‌ترین تغییرات فرآیندی در استقرار دوره نخست سامانه یکپارچه عملیات بندری در این نشست سه روزه نیز می‌توان به ارتباط با ذینفعان کالا، ورود و تخلیه کالا در بنادر بر اساس مجوزهای صادره توسط بنادر، ورود وسایط نقلیه تجاری مبتنی بر مجوز بندر و تعامل و تبادل اطلاعات با سازمان‌های همکار از جمله راه آهن، راهداری و گمرک اشاره کرد.

“سامانه یکپارچه عملیات بندری” به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل، طراحی و تولید می‌باشد.

این سامانه به عنوان یک راهکار نرم افزاری یکپارچه در حوزه عملیات بندری (کالاهای کانتینری و غیر کانتینری) جایگزین سامانه‌های فعلی سازمان بنادر می شود و در تعامل با سایر سامانه‌های تخصصی اپراتورهای بندری، امکانات لازم برای ایفای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، نظارت موثر بر قراردادهای اپراتورها و کنترل شاخص‌های کلیدی عملکردی، برقراری ارتباط با سازمان های متعامل و ارائه خدمات به مشتریان را از طریق یک درگاه واحد فراهم می‌سازد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی

پ اردیبهشت 6 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، “سرلشکر یحیی رحیم‌ صفوی” امروز چهارشنبه پنجم اردیبشت‌ماه به همراه جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشجویان رشته‌های مطالعات منطقه‌ای و ژئوپلیتیک با حضور در دروازه طلایی اقتصاد ایران از بخش‌های مختلف بندر شهید […]
بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی

همچنین بخوانید: