لزوم ساخت ۵ پایگاه امداد دریایی در نوار ساحلی بوشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

لزوم ساخت ۵ پایگاه امداد دریایی در نوار ساحلی بوشهر

احسان ایزدپناه در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه این استان دارای بیشترین ساحل با خلیج‌فارس است اظهار داشت: سواحل استان بوشهر یکی از مقاصد گردشگری در تمام فصول سال است که استقرار پایگاه امداد ساحلی امر مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

وی وضعیت پایگاه امداد ساحلی در استان بوشهر را نامطلوب دانست و تأکید کرد: نوار ساحلی شهرستان گناوه که همیشه پذیرای حجم بالایی از مسافرین و گردشگران در فصول مختلف سال است، ولی از پایگاه امداد ساحلی بی‌بهره است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به وجود قایق، تجهیزات غواصی، نیروی انسانی امدادی مجرب و امکانات لازم برای خدمات‌رسانی در امداد دریایی در گناوه متأسفانه پایگاه امدادی هلال احمر در گناوه وجود ندارد.

ایزدپناه اضافه کرد: با وجود نبود پایگاه امداد دریایی در گناوه، ولی نجات‌گران در سال گذشته در ۳۱ عملیات موفق شدند ۳۹ نفر را از غرق‌شدگی نجات دهند.  

وی زمین ایجاد پایگاه دریایی امدادی در گناوه را در بستر دریا دانست و بیان کرد: در شهر ساحلی بوشهر هم با وجود استقرار تجهیزات لازم امدادی، پایگاه امدادی وجود ندارد که انتظار می‌رود به این مطالبه مهم توجه ویژه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر امداد پایگاه دریایی در شهر ساحلی دیر را هم نامساعد دانست و گفت: در شهر کنگان زمین لازم اختصاص یافته، ولی بودجه لازم برای ساخت پایگاه امداد دریایی تخصیص نیافته است.

ایزدپناه با بیان اینکه پایگاه امداد دریایی در ساحل دلوار وضعیت بدی ندارد اضافه کرد: ساخت پنج پایگاه امداد دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر ضروری است.  

وی از آمادگی ایجاد مرکز آموزش امداد دریایی جنوب کشور در بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به وجود امکانات از جمله تجهیزات و نیروی انسانی مجرب زمینه لازم برای راه‌اندازی مرکز آموزش امداد دریایی جنوب کشور در بوشهر فراهم است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استقرار جرثقیل ۱۴۰ تنی ویژه تخلیه و بارگیری نگله های سنگین

ی اردیبهشت 16 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از استقرار جرثقیل ۱۴۰ تنی ویژه تخلیه و بارگیری نگله های سنگین در بندر بوشهر به عنوان یکی از مطالبه مهم بوشهری ها ظرف چند ماه آینده خبر داد. به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و […]

همچنین بخوانید: