برای حضور در دریاهای آزاد به فناوری‌های نوین نیاز داریم

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مجموعه‌های نظامی سطحی از فناوری‌های نوین بهره می‌گیرند و نیروی انسانی که بناست این فناوری را در کنار هم‌ به‌کار گیرد خودش انسان دانشمندی است.

امیر دریادار حسین خانزادی - فرمانده کل نیروی دریایی راهبردی ارتش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، امیر دریادار حسین خانزادی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت اظهار داشت: امیدوارم همه توانسته باشیم از ایام سوگواری محرم استفاده حداکثری کنیم زیرا خط روشن مسیر سعادت، حرکت در صراط المستقیم است و همه باید از حرکت امام حسین(ع) در راه صراط مستقیم درس بگیریم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت حرکت انسان به‌سمت سعادت و تقرب به درگاه الهی گفت: آموزه‌های دینی ما را به‌سمت مسیر سعادت سوق می‌دهد و قطعاً اگر به‌دنبال سعادت هستیم مجموعه‌ای از قوانین و مقررات برگرفته از آموزه‌های دینی باید در کنار هم قرار گیرد و ما را به‌سمت این مسیر درست هدایت کند.

امیر خانزادی به مبحث مجاهدت و ازخودگذشتگی و شهادت اشاره کرد و با بیان اینکه برای حرکت راسخ در این صف باید آماده شویم بیان داشت:  مراکز فرهنگی نیروی دریایی ارتش شامل 3 مرکز در خطه شمال و یکی در مازنداران و دیگری در سیرجان است و این مراکز عهده‌دار مسئولیت رفتارسازی در نیروی دریایی مبتنی بر آموزه‌های دینی هستند.

وی با بیان اینکه ایجاد 3 خصلت شامل ایمان، شجاعت و دانش در نیروهای ارتشی اهمیت دارد افزود: بروز این 3 ویژگی مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است زیرا اگر ایمان نباشد صف شیاطین با صف حق اشتباه گرفته می‌شود و اگر ایمان قوی نباشد در صف شیاطین قرار می‌گیریم و برای یک فرد نظامی اینکه تشخص دهد صف دوست و دشمن کجاست و فریب لبخند دشمن را نخورد بسیار مهم است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در تاریخ بعد از انقلاب نیز شاهد بودیم که عناصری در لباس‌های مختلف فریب دشمن را خوردند درحالی که کسوت ایمانی نیز داشتند خاطرنشان کرد: اگر شجاعت نباشد، رزمنده قطعاً فریب ابزارهای دشمن را می‌خورد آن هم دشمنی که از انواع ابزارها استفاده می‌کند.

امیر خانزادی با بیان اینکه در قرآن و آموزه‌های دینی آمده شخصی که از شجاعت و ایمان قوی برخوردار باشد می‌تواند در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کرده و موفق شود گفت: در صورتی‌که زمینه‌های شجاعت در اشخاص نهادینه شود به این درجه می‌رسند و رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرمودند که دانش، قدرت است.

وی با تاکید بر اینکه تقویت مراکز فرهنگی و آموزشی بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: تعهد سازمانی چیزی است که باید همواره تکرار شود و اینکه در چه سطحی و برای انجام چه کاری ایستاده‌ایم بسیار اهمیت دارد زیرا دریا یکی از سطوح سخت و آموزش‌های آن پیچیده است و قدم گذاشتن در عرصه دریا فی‌النفسه قدرت‌آفرین است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران لازمه حضور در دریا را نیازمند تجهیزاتی دانست که بر لبه فناوری حرکت می‌کند و عنوان کرد: وقتی به مجموعه‌های نظامی می‌نگریم می‌بینیم که پیچیده‌تر شده‌اند و سطحی از فناوری‌های نوین بهره می‌گیرند و نیروی انسانی که بناست این فناوری و ابزار پیچیده را در کنار هم‌ به‌کار گیرد خودش انسان دانشمندی است.

امیر خانزادی با اشاره به مرکز تخصص‌های دریایی نداجا در رشت اظهار داشت: این مرکز با تربیت بیش از 70 درصد بدنه موردنیاز نیروی دریایی ارتش گام مهمی در راستای آموزش و پرورش نیروهای متخصص برداشته است و امیدواریم تحول‌ و رشد چشمگیری در گام دوم انقلاب که گام تمدن‌سازی است، شاهد باشیم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام‌ دوم دانش و فناوری را مورد تاکید قرار دادند خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و آموزشی نداجا در رشت نقش مهمی در تحقق گام دوم انقلاب خواهد داشت.

به گزارش مارین‌پرس، در این مراسم از زحمات امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده اسبق مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا قدردانی شد و امیر دریادار دوم مهدی شعبانزاده به‌عنوان فرمانده جدید آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت معرفی شد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رونمایی از قایقی که سفر بر سطح یا زیر امواج دریا را ممکن می‌کند

د شهریور 10 , 1399
شرکت فرانسوی Platypus Craft قایقی ساخته که سرنشینان آن می‌توانند سفر در زیر آب را تجربه کنند. این قایق در دو مدل تمام الکتریکی و هیبریدی سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد.
قایق تفریحی Platypus Swordfish

شاید برای شما جالب باشد