6 هزار نفتکش توسط ناوگروه های نداجا اسکورت شدند

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نداجا گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال 88 تا به امروز موفق به اسکورت 6 هزار نفتکش شده است.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نداجا -دریادار دوم افشین تاشک
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، دریادار دوم افشین تاشک روز شنبه در آیین استقبال از ناوگروه شصتم نداجا اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال 88 تا به امروز 60 ناوگروه برای حفاظت و حراست از منافع نظام اسلامی به آب های دور دست اعزام کرده است.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای فرمایش ها و دستورهای مقام معظم رهبری مبنی بر راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش، گسترش حوزه ماموریت و مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی انجام شده است.

وی اضافه کرد: ناوگروه شصتم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا متشکل از ناوشکن بایندر، ناو لجستکی لاوان و ناو لجستیکی بوشهر که بعد از گذشت 52 روز و طی مسافت پنج هزارو 600مایل دریایی و حضور در بنادر کلمبو کشور سریلانکا و مسقط کشور عمان به کشور بازگشت.

ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز با استقبال همتی استاندار استان هرمزگان و جمعی از فرماندهان در منطقه یکم امامت نداجا در بندرعباس پهلو گرفت.

درجریان این مراسم همچنین ناوگروه شصت ویکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بدرقه فرماندهان این نیرو بندرعباس را به مقصد آیهای دور دست ترک کرد.

این ناوگروه متشکل از ناوشکن سبلان و ناو لجستیکی بندرعباس است که ماموریت خود را از امروز آغاز کرد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آغاز بهره‌برداری و اجرای چهار طرح در بندر بوشهر

ش اسفند 25 , 1397
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بهره برداری و اجرای چهار طرح توسعه بندر بوشهر همزمان با سفر رئیس جمهور به استان و با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می‌شود.
بندر بوشهر

شاید برای شما جالب باشد