با تور مجازی از یگان نیروی دریایی روسیه بازدید کنید

به‌صورت مجازی از رویداد ملی یگان دریایی روسیه، بازدید کنید.

جشن ملی روز نیروی دریایی روسیه در بندر سن پترزبورگ

به گزارش مارین‌پرس، تاریخچه‌ روز ملی یگان دریایی در کشور روسیه، به ۳۰۰ سال قبل برمی‌گردد. در سال ۱۷۱۴ میلادی امپراتور این کشور یعنی «پیتر کبیر» پس از یک پیروزی در جنگی بزرگ، تصمیم گرفت تا از کشتی‌های یگان دریایی کشور بازدید بکند.

مدتی طول کشید تا اینکه روز ملی یگان دریایی در روسیه به‌صورت رسمی، معرفی شد. در طول تاریخ این کشور،‌ رویداد مورد بحث بارها لغو و دست‌خوش تغییرات مختلفی شده است؛ اما هرگز به‌طور کامل از تقویم این کشور پاک نشد؛ اما مورد بازبینی قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۷ میلادی و به‌دستور رئیس‌جمهور وقت کشور روسیه، مراسم بزرگ‌داشت یگان دریایی کشور روسیه دوباره به حالت قبلی خود بازگشت. این رویداد در شهر سن‌پترزبورگ برگزار می‌شد.

حالا اما رویداد نام‌برده در تاریخ ۳۰ ژوئیه هر سال، در آب‌های شهر کرونش‌تادت (Kronshtadt) با حضور ۵۰ کشتی و زیردریایی مختلف برپا می‌شود. کشتی‌هایی عظیم مثل کشتی «پیتر کبیر» که حامل کلاهک‌های اتمی است تا بزرگ‌ترین زیردریایی دنیا که زیردریایی «دیمیتری دونسکوی» باشد. البته که نیروهای دریایی تنها مواردی نیستند که در این رویداد شرکت می‌کنند چراکه ۴۰ نوع از نیروهای یگان هوایی روسیه هم از شرکت‌کنندگان این رویداد عظیم هستند.

به گزارش مارین‌پرس، رویداد بزرگ و رژه‌ عظیم نیروی دریایی این کشور یکی از جاذبه‌های روسیه است که سالانه توریست‌های پرتعدادی را به‌سمت خود می‌کشاند. 

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

یک دیدگاه برای “با تور مجازی از یگان نیروی دریایی روسیه بازدید کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بررسی پهپادهای الحاقی به نیروی دریایی سپاه

ش مهر 5 , 1399
در طی این گزارش سعی شده‌ پهپادهایی که اخیراً به یگان نیروی دریایی سپاه ملحق شده بررسی شود.
پهپادهای عمودپرواز نیروی دریایی سپاه

شاید برای شما جالب باشد