ساخت ناوشکن های ایرانی در کدام مرحله است؟

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه خط تولید ناوشکن‌ها در سازمان صنایع دریایی راه‌اندازی شده است تصریح کرد: ما در حال ساخت فروندهای چهارم، پنجم، ششم و هفتم ناوشکن‌ها هستیم که این‌ها همگی برای شمال اقیانوس هند و دریای عمان پیش‌بینی‌شده است.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش خبرگزاری، امیر دریادار رستگاری با بیان اینکه تا به امروز چندین فروند ناوشکن‌های کلاس موج را وزارت دفاع و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید کرده‌اند اضافه کرد: ناوشکن جماران، ناوشکن دماوند در دریای خزر، ناوشکن سهند در بندرعباس و تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند ازجمله آن‌ها است.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه خط تولید این ناوشکن‌ها در سازمان صنایع دریایی راه‌اندازی شده است تصریح کرد: ما در حال ساخت فروندهای چهارم پنجم ششم و هفتم آن ناوشکن‌ها هستیم که این‌ها همگی برای شمال اقیانوس هند و دریای عمان پیش‌بینی‌شده است.

ناوهای موشک انداز جوشن و پیکان از سری شناورهای کلاس کمان

 امیر رستگاری عنوان کرد: در حوزه ناوهای موشک‌انداز کلاس «سپر» تا الآن – همان‌طور که در رسانه‌ها دیده شده است – چندین فروند آن ساخته شده است و فروندهای بعدی آن‌هم در دست تولید است که امیدواریم بتوانیم در سال آتی یک فروند دیگر ناو موشک‌انداز کلاس سپر را هم تحویل نیروی دریایی بدهیم همین‌طور آن‌ها به ترتیب در حال ساخت هستند علاوه بر این ما ساخت ناوشکن سنگین را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: ناوشکن حدود شش هزار تن با قابلیت‌های ویژه و منحصربه‌فرد را کارهای طراحی مقدماتی، مفهومی و طراحی مهندسی و جزئیاتش را داریم انجام می‌دهیم.

اولین ناوشکن سنگین ساخت جمهوری اسلامی ایران را تحویل خواهیم داد

رئیس سازمان صنایع دریایی با تأکید بر اینکه امیدواریم در چند سال آینده اولین ناوشکن سنگین ساخت جمهوری اسلامی ایران را تحویل بدهیم خاطرنشان کرد: نکته‌ای که لازم است عرض کنم این است که در تمام دنیا شناورسازی نظامی و ناوشکن سازی انجام می‌شود که عمدتاً به‌صورت یک کنسرسیوم است به‌گونه‌ای که بدنه را یک کشور، سیستم هدایت و آتش را یک کشور دیگر، توپ را یک کشور دیگر می‌سازد؛ سیستم رانش را کشور دیگری و در آن کشوری که کار طراحی و ساختش انجام می‌شود این‌ها یکپارچه می‌شود و کنار هم قرار می‌گیرد.

معاون وزیر دفاع ابراز کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران این افتخار را داریم که بیش از ۸۰ درصد سامانه‌های داخلی و منصوب بر روی ناوشکن‌هایمان و ناوهایمان و ناو موشک‌اندازمان تماماً بومی و ایرانی است.

ناوشکن سهند

امیر دریادار رستگاری با بیان اینکه تجهیزات عمدتاً توسط سازمان‌های معظم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته می‌شود اظهار کرد: ما در سازمان صنایع دفاعمان توپش، در سازمان هوافضایمان موشک‌ها را، در سازمان صنایع الکترونیکمان سیستم‌های هدایت و آتش، ناوبری، رادارها و سیستم‌های حسگر را می‌سازیم و در سازمان صنایع دریایی انواع حسگرهای مربوط به ناوبری و کمک ناوبری، اژدرها و سامانه‌های مرتبط به دریا را تولید می‌کنیم و این‌ها در سازمان صنایع دریایی به‌اصطلاح اینتگریت (یکپارچه) می‌شود و تبدیل به یک ناوشکن می‌شود.

رئیس سازمان صنایع در پایان گفت: امروز آمادگی داریم این تجهیزات را صادر کنیم و می‌توانیم ان‌شاءالله بعد از یکی دو سال آینده خط صادراتی آن را برقرار کنیم و به کشورهای دوست و هم‌پیمان خودمان ناوشکن‌ها و ناوهای موشک‌اندازمان را هم بفروشیم.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازار بزرگ دریایی قایق‌های تفریحی لاکچری

پ شهریور 14 , 1398
قایق های مجهزی در امارات برای تفریح در سطح دریا به فروش می رسد که از 1 تا 100 میلیارد قیمت دارند و امکانات کامل یک خانه مسکونی را در خود دارند.
بازار بزرگ قایق شناور و کشتی تفریحی گردشگری دریایی

شاید برای شما جالب باشد