بازار بزرگ دریایی قایق‌های تفریحی لاکچری

قایق های مجهزی در امارات برای تفریح در سطح دریا به فروش می رسد که از 1 تا 100 میلیارد قیمت دارند و امکانات کامل یک خانه مسکونی را در خود دارند.

بازار بزرگ قایق شناور و کشتی تفریحی گردشگری دریایی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، این بار این قایق‌ها هستند که پول می‌سازند و صفت لاکچری را یدک می کشند. قایق هایی که نامشان در این گزارش آمده است قایق‌های معمولی نیستند و از آنها می‌شود به عنوان خانه‌های مسکونی و البته جایگزین هایی برای هتل‌های لوکس نیز استفاده کرد و این در حالی است که قیمت این قایق های لاکچری حتی از خانه های چند صد متری در بهترین نقاط این شیخ نشین نیز بیشتر است.

قایق هایی در جزیره دوبی به فروش می رسند که قیمت پایه آنها با کم ترین امکانات از ۱ میلیارد تومان شروع خواهد شد و به قیمت ۱۰۰ میلیارد تومان با بیشترین امکانات خواهد رسید.

در این بازار قایقی وجود دارد با یک میلیارد تومان قیمت، که در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است . این قایق تنها ظرفیت حمل ۳ نفر را دارد و در جزیره دوبی پهلو گرفته است. 

هزینه حمل و نقل از اینجا به سایر نقاط جهان بر عهده خریدار است در کنار این قایق انواع دیگر آن با قیمت های بالاتر تا ۵ میلیارد تومان قرار گرفته اند که امکاناتی مشابه قایق قبلی دارند و تنها تغییراتی که در این قایق های جدید به وجود آمده است سال تولید آنها و افزایش ظرفیت حمل و نقل آن است به عنوان مثالی قایقی که عکس آن در ادامه گزارش آمده است سال ۲۰۰۷ تولید شده است ولی قیمت آن ۳ میلیارد تومان است.

در میان این قایق ها که قیمت آنها کم تر از ۱ میلیارد تومان نیست برخی از قایق ها قرار دارند که امکانات رفاهی و تجملانی آنها حتی از بهترین هتل ها نیز بیشتر است و به تبع قیمت آنها از ده ها میلیارد تومان آغاز خواهد شد و به صدها میلیارد تومان خواهد رسید و در ادامه گزارش به بررسی این قایق ها بر اساس قیمت آنها خواهیم پرداخت:

قایق ۱۱ میلیارد تومانی اما  در سال ۲۰۰۶ ساخته شده است ۴ کابین دارد و ظرفیت نشستن ۴ نفر در جلوی قایق و ۸ نفر مهمان دارد و این قایق از حداقل امکانات تفریحی برخوردار است.

در کنار این قایق ۱۱ میلیارد تومانی ، یک قایق ۱۷ میلیارد تومانی قرار گرفته است که امکانات آن مشابه قایق قبلی است ولی این قایق در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است.

بر اساس این گزارش ارزش یکی از قایق های موجود در این منطقه  ۴۰ میلیارد تومان است تعداد کابین های این قایق ۵ عدد است و ظرفیت پذیرش 10 مهمان های را دارد . این قایق در سال 2005 ساخته شده است.

بر اساس این گزارش حتی قایق  بعدی ۷۷ میلیارد تومانی نیز در میان قایق های حاضر در دوبی به چشم می خورد.  سئوال مهم اما اینجاست که آیا این قایق ها مشتری نیز دارند؟ پاسخ به این سئوال مثبت است چرا که سایتی که وظیفه فروش این قایق ها را بر عهده دارد حداقل روزی یک عدد از این قایق ها را به فروش می رساند.

به نظر می رسد شغل پردرآمد جدیدی که در خلیج فارس رونق یافته است، معنای سفر و زندگی لاکچری را به تغییراتی جدی روبرو کرده است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

یک دیدگاه برای “بازار بزرگ دریایی قایق‌های تفریحی لاکچری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر

ج شهریور 15 , 1398
فارغ التحصیل دکتری سواحل، بنادر و سازه های دریایی از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: با توجه به اینکه ایران هم از لحاظ منابع تجدید پذیر انرژی اعم از دریایی و خورشیدی و باد در شرایط مناسبی است باید در این زمینه ارتباط بین صنعت و دانشگاه را برقرار کرد.
میلاد ذبیحی فارغ التحصیل دکتری سواحل، بنادر و سازه های دریایی از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی

شاید برای شما جالب باشد