تداوم تجهیز نیروی دریایی سپاه به انواع صنایع دفاعی

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تداوم تجهیز نیروی دریایی سپاه به انواع صنایع دفاعی گفت: نیروی دریایی سپاه خود را به انواع نیروها و تجهیزات دفاعی مجهز کرده و این مسیر را هم چنان ادامه می‌دهد.

به گزارش مارین‌نیوز، سردار حسین سلامی با بیان اینکه دریا یکی از میدان‌های اصلی نبرد ما است، اظهار کرد: ما برای این مواجهه بزرگ با دشمنانمان در دریا باید ظرفیت‌سازی کافی انجام بدهیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه غلبه بر دشمنان نیازمند به میدان آوردن ابزارهای مدرن و پیشرفته است، افزود: این ابزارها می‌تواند با ترکیب با انسان‌های غیور، شجاع و نیرومند موجب پیروزی ایران درنبرد باشد.

سلامی نیروی دریایی سپاه را یکی از ارکان اصلی قدرت نظامی و دفاعی ایران در دریا دانست و بیان کرد: نیروی دریایی سپاه خود را به انواع نیروها و تجهیزات دفاعی مجهز کرده و این مسیر را هم چنان ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه شناور و قایق‌های تندرو بخشی از هسته‌های اصلی رزم تاکتیکی نیروی دریایی سپاه در دریا هستند، تصریح کرد: قابلیت‌های تاکتیکی پدیده‌های فنی نیروی دریایی مانند سرعت، ارتفاع پذیری و ناپدید شدن از دید راداری و غیر راداری دشمن و نیز قدرت مانورپذیری و حمل و انتقال سلاح‌های پیشرفته مانند موشک‌ها، راکت‌ها و حتی بی‌خطر سازی آن‌ها  به‌مرورزمان با گسترش فناوری‌های دفاعی پیشرفته‌تر می‌شود و صحنه‌های نبرد را به لحاظ تاکتیکی تغییر می‌دهد.

باید به سمت تولید شناورهای بدون سرنشین حرکت کنیم

سرلشکر سلامی با اعلام اینکه باید به سمت تولید شناورهای بدون سرنشین حرکت کنیم خاطرنشان کرد: دست‌یابی به چنین دستاوردی با توجه به دانشی که در اختیار داریم امکان‌پذیر است.

فرمانده کل سپاه آسیب‌ناپذیر بودن و دستیابی به قدرت اختفا را مهم‌ترین ویژگی شناورهای دریایی دانست و افزود: نگاه همزمان تکنیکی و تاکتیکی سبب می‌شود تا توان ما در تولید و ارتقاء شناورهای نظامی روزانه پیشرفت کند.

وی با تاکید بر اینکه توان دفاعی ایران اسلامی روز به روز در حال پیشرفت است عنوان داشت: امروز باید شبکه‌ای از تمام ظرفیت‌های داخلی ایجاد شود تا بتوانیم با قدرت بیشتری در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انعقاد قرارداد همکاری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چـابهار با دانشگاه آلمان

چ مهر 17 , 1398
قرارداد همکاری چهارجانبه دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار، دانشگاه علوم و فنون (FHM) آلمان، دانشگاه بین المللی چابهار و سازمان مدیریت صنعتی ایران در راستای اجرای دوره دکتری حرفه‌ای در رشته مدیریت حمل‌ونقل پایدار (Sustainable Mobility Management) به امضا طرفین رسید.
انـعقاد قرارداد همکاری دانـشگاه دریانـوردی و علـوم دریایی چـابهار با دانشـگاه آلـمان

شاید برای شما جالب باشد