تمرین شبیه سازی آمریکا برای مقابله با قایق های تندرو

نظامیان آمریکا و امارات تمرینی پنج روزه را جهت مقابله با حملات احتمالی قایق‌های تندرو در جنوب خلیج فارس برگزار کردند.

تمرین شبیه سازی آمریکا برای مقابله با قایق های تندرو

به گزارش مارین‌پرس، در این تمرین که در جنوب آب‌های خلیج فارس برگزار گردید از کشتی «یواس‌ان‌اس لوئیس بی پولر» به عنوان پایگاه شناور و مرکز اصلی تمرین مذکور استفاده گردید.

به گزارش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، در این تمرین فرماندهی هوایی امارات با سنتکام (پرسنل دریایی و هوایی مرکز فرماندهی آمریکا در منطقه) حضور داشتند.

در این تمرین همچنین هواپیمای تجسسی «پوسیدان-8» و هواپیمای شناسایی مستقر در پایگاه هوایی «الظفره» در امارات حاضر بودند. از سوی امارات نیز خلبانان بالگردهای «شینوک 47»، «آپاجی»، «بلک هاوک» و «بل 407 » فرود بر عرشه را در روز و شب تمرین کردند.

«ماتیو ترولینگر» مقام ارشد نظامی آمریکا در این زمینه گفت که این تمرین فرصتی برای افزایش قابلیت‌های  آمریکا و امارات برای واکنش نشان دادن به هرگونه تهدید در منطقه است.

 این وبگاه در خاتمه نوشت که امارات متحد مهم آمریکا در خلیج فارس بوده و کمک‌های بسیاری را  به نیروهای آمریکا در جریان نبرد در افغانستان، و داعش و خلیج فارس ارائه کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا  چندی قبل در توئیتر نوشت به نیروی دریایی آمریکا دستور داده قایق‌های ایرانی که «قصد مزاحمت» برای کشتی‌های آمریکا را دارند، هدف قرار دهند.

آمریکا می‌گوید که هدف از این تمرین فرصتی برای افزایش قابلیت‌های این کشور و امارات برای واکنش به هرگونه تهدید در منطقه است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه  نیز در اطلاعیه‌ای ادعای ایجاد مزاحمت ۱۱ قایق سپاه در ۲۷ فروردین ۹۹ (۱۵ آوریل ۲۰۲۰) برای ناوهای آمریکایی در شمال خلیج فارس و عبور نزدیک و بسیار سریع آنها  از مقابل دماغه و انتهای ناوها که درحال عملیات مشترک بودند را «روایتی هالیوودی» خواند.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف شناور حامل خودروهای خارجی قاچاق در آبهای بوشهر+عکس

ی تیر 22 , 1399
فرمانده مرزبانی ناجا از شناسایی و توقیف 35 دستگاه خودروی خارجی قاچاق توسط مرزبانان استان بوشهر خبر داد.
توقیف شناور حامل خودروهای خارجی قاچاق در آبهای بوشهر

شاید برای شما جالب باشد