تنوع مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در هرمزگان/ استقبال از سرمایه‌گذاری در این مناطق

در بین استان‌های کشور، هرمزگان یکی از استان‌های پر شمار مناطق آزاد تجاری، اقتصادی، نفتی، بندری و معدنی است که نیازمند ساماندهی به وضعیت‌های موجود بوده و در راستای رونق تولید و صادرات بیشتر گام برمی دارد.

به گزارش مارین‌نیوز، استاندار هرمزگان در خصوص مناطق آزاد تجاری و اقتصادی این استان گفت: این استان از لحاظ داشتن مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و نفتی (۹ منطقه) دارای بیشترین تعداد این گونه مناطق درسطح کشور است.

فریدون همتی اظهارداشت: با وجود این مناطق می‌توان آینده‌ای درخشان را برای این استان پیش بینی کرد طوری که هم اکنون نیز از استان‌های مهاجرپذیر کشور است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، این مناطق را شامل ۳ منطقه آزاد کیش، قشم و جاسک و۶ منطقه ویژه اقتصادی صنایع و معادن خلیج فارس، قشم، کشتی سازی ایزوایکو، خلیج فارس واقع در مجموعه بندری شهید رجایی، انرژی بر پارسیان و نفتی جزیره لاوان عنوان کرد.

همتی با اشاره به سرمایه گذاری‌های انجام شده در زمینه تولید فولاد، آلومینیوم، روی، پتروشیمی و نیروگاه برق و آب شیرین کن از منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به عنوان فعال‌ترین منطقه ویژه اقتصادی در سطح ملی نام برد.

وی، از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به عنوان دومین منطقه درغرب هرمزگان نام برد و افزود: با توجه به استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های معرفی شده مشخص و تخصیص یافته است.

از سرمایه‌گذران جهت توسعه مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری استقبال میکنیم

استاندار هرمزگان تاکید کرد: دولت از سرمایه گذاران و علاقمندان به سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری این استان به ویژه صنایع انرژی بر پارسیان حمایت می‌کند.

همتی با اشاره به اهمیت این منطقه در غرب هرمزگان هم جواری آن با پارس جنوبی (عسلویه) از متقاضیان سرمایه گذاری در این منطقه خواست نگران تأمین تسهیلات ریالی و ارزی مورد درخواست خود نباشند.

وی خاطرنشان کرد: نیمه دوم امسال عملیات اجرایی ۲ طرح پتروشیمی به همراه احداث نیروگاه برق برای تأمین برق مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان آغاز می‌شود.

رئیس شورای برنامه ریزی هرمزگان با اشاره به انجام کارهای زیربنایی و زیر ساخت‌های موجود از جمله راه‌های دسترسی، اسکله و آب شیرین کن تصریح کرد: این طرح‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی در اقتصاد منطقه و حتی کشور داشته باشد.

منبع: فرینا

همچنین بخوانید:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تهیه سند جامع نیروی انسانی در سازمان بنادر ضرورت دارد

س مرداد 1 , 1398
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سند جامع برنامه نیروی انسانی باید تهیه شود تا براساس آن توسعه نیروی انسانی صورت پذیرد .
سید سعید علایی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی

شاید برای شما جالب باشد