اقتصاد دریا باید در کشور فعال شود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تأکید بر ضرورت فعال‌سازی هر چه بیشتر اقتصاد دریا در کشور گفت: ساکنان مناطق ساحلی ما با این موهبت عظیم الهی که در اختیار دارند نباید دغدغه اشتغال داشته باشند.

به گزارش مارین‌نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بر ضرورت استفاده حداکثری از نعمات الهی از جمله نیروی انسانی متراکم جوان کارآمد انقلابی و هم‌چنین ظرفیت‌های مادی به‌ویژه در مناطق ساحلی کشور تأکید کرد و گفت: برخی کشورهای اروپایی که رابطه‌شان با دریا بسیار کم است، بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی‌شان وابسته به اقتصاد دریاست. لذا در کشور ما که حدود ۱۴۰۰ کیلومتر ساحل داریم، باید اقتصاد دریا بسیار فعال باشد و مردم این مناطق به‌هیچ‌عنوان دغدغه اشتغال نداشته باشند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهتمام مجموعه دستگاه‌های نظام برای مقابله با قاچاق کالا اظهار کرد: دغدغه ما مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته است، نه کولبری‌ها و حمل چند کالای قاچاق توسط مرزنشینان برای گذران زندگی و ارتزاق خانواده‌هایشان. امروز دست‌هایی پشت پرده قاچاق‌های کلان سازمان‌یافته و کانتینری مشغول تهدید تولید ملی هستند که باید آن‌ها را کشف کرد.

آیت‌الله رئیسی هم‌چنین با قدردانی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مبارزه با قاچاقچیان صید، خاطرنشان کرد: از قدیم، بومیان هرمزگان به امر صیادی مشغول بوده‌اند و می‌دانند که چه زمانی، کجا و چگونه صیادی کنند که نه‌تنها دریا و آبزیان تهدید نشوند بلکه به‌نوعی حافظ امنیت دریا و موجودات آبزی هستند اما مقابله با عوامل خارجی که از اساس آبزیان را تهدید می‌کنند باید ادامه یابد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری نشست تخصصی معاونت محیط زیست دریایی با سمن‌ها

ی مهر 14 , 1398
پنجمین نشست از سلسله نشست های تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست با سمن های محیط زیستی، در حوزه معاونت محیط زیست دریایی و تالاب ها با موضوع وضعیت محیط زیست دریایی و تالاب ها برگزار شد.
کوه زباله های دریایی و آلودگی دریایی محیط زیست دریایی

شاید برای شما جالب باشد