ضرورت هماهنگی و فراگیری در تدوین برنامه های توسعه سواحل مکران

استاندار سیستان و بلوچستان در نشست کارگروه اقتصادی و فناوری دریایی تدوین سیاست های کلان توسعه دریا محور و سواحل مکران که در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، با تاکید بر ضرورت هماهنگی و یکپارچه سازی مطالعات انجام شده از سوی دستگاه های اجرایی مختلف، گفت: نباید اسناد و مطالعات به صورت جزیره ای و گسسته تهیه شود.

به گزارش مارین نیوز، موهبتی به لزوم طرح نظرات در کارگروه و نقد و ارزیابی آن ها برای رسیدن به سیاست های محکم و موثر و سازنده، تاکید کرد و خواستار تکثیر اسناد و مطالعات موجود و ارایه آن به صورت یک بسته به اعضاء توسط دبیرخانه کارگروه شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به اهمیت سیاست های توسعه دریا محور و مسوولیت کارگروه، و ضرورت آگاهی کلیه اعضاء از مطالعات انجام شده، بر تثبیت اعضاء به منظور پربار شدن و کارآیی کارگروه و قابلیت پیگری مسایل و مشارکت مطلوب، تاکید کرد.

موهبتی گفت: اینکه افراد مختلف در  هر جلسه به عنوان نماینده دستگاه های اجرایی شرکت کنند، آسیب است و کارآیی کارگروه را کاهش و دستیابی به اهداف را مشکل می کند.

توسعه دریا محور به عنوان اندیشه کلی بازنگری شود

همچنین در این نشست، سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به کارهای مهم انجام شده در سازمان ها و وزارتخانه ها، گفت: این برنامه دریا محور نبوده و لازم است توسعه دریا محور به عنوان اندیشه کلی و تصمیمات اتخاذ شده قبلی در دستگاه ها، بازنگری شود.

میرسلیم با توجه به وظایف و حوزه ماموریت سازمان ها و نهادهای عضو کارگروه، گفت: هر دستگاه پیشنهاد دهنده یک خطی باشد که به تبدیل به سیاست کلی شوند.

در این نشست مقرر شد، کمیته اطلاع رسانی کارگروه توسط دبیرخانه تشکیل و اطلاعات لازم را برای اعضاء ارسال نماید. همچنین با توجه به فرصت محدود برای تدوین سیاست ها، برنامه زمان بندی طرح مباحث و تصویب آن ها تعیین و ارایه شود.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بزرگترین کشتی تفریحی ساخت ایران در بهمن ماه به آب انداخته می شود

د مهر 22 , 1398
مدیر عامل شرکت تعاونی خورشید مکران گفت :بزرگترین کشتی تفریحی ساخت ایران در بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.
کشتی تفریحی گنجر بزگترین کشتی تفریحی ساخت ایران

شاید برای شما جالب باشد