نوار ساحلی گلستان بیش از 50 سال لایروبی نشده است

سرپرست استانداری گلستان با بیان اینکه 94 کیلومتر سواحل در استان گلستان وجود دارد، گفت: بیش از ۵۰ سال است در نوار ساحلی استان گلستان هیچ لایروبی اتفاق نیفتاده، این مناطق تحت پوشش محیط زیست کشور قرار دارد و هر اقدام عمرانی نیاز به مجوز از این نهاد دارد‌.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، میرمحمد غراوی امشب در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان، کارفرمایان و تعاونی‌ها  که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: در مدت سه روز از ۲۷ تا ۲۹ اسفند بارش سنگینی  تمامی پهنه استان را فرا گرفت که منجر به سیلاب شد.

غراوی با بیان اینکه 94 کیلومتر سواحل در استان گلستان وجود دارد، گفت: بیش از ۵۰ سال است در نوار ساحلی استان گلستان هیچ لایروبی اتفاق نیفتاده و این مناطق تحت پوشش محیط زیست کشور قرار دارد و هر اقدام عمرانی نیاز به مجوز زیست محیطی از این نهاد دارد‌.

وی یادآور شد: پنج کانال اصلی وظیفه تخلیه آب را در سیلاب اخیر برعهده داشتند  و بیش از ۱۰ سال برخی از این کانال‌ها خشک شده بود و نیاز به لایروبی داشتند.

سرپرست استانداری گلستان تاکید کرد: از تالاب تا دریا یک و نیم کیلومتر خشکی وجود دارد  که نیاز به لایروبی بود و مشکل ما مسدود بودن مصب رودخانه‌های ما بود و توانستیم رودخانه‌ها را تخلیه کنیم.

وی با بیان اینکه در اواخر سال 1397، مجموعه‌ای از تمامی حوادث طبیعی اعم از رانش، لغزش و سیلاب را در گلستان شاهد بودیم، ابراز کرد: همیاری نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و دستگاه‌های اجرایی و حس نوع‌دوستی مردم سراسر کشور، موجب تسکین آلام سیل‌زدگان شد.

منبع: فارس

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توافق استانداری و سازمان بنادر بر اجرای بیش از 10 طرح جامع بندری و گردشگری در هرمزگان

ج اردیبهشت 6 , 1398
استاندار هرمزگان گفت: براساس توافقات صورت گرفته در نشست با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، طرح های جامع با هدف توسعه گردشگری دریایی با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر هرمزگان طبق اولویت اجرایی آغاز می شود.

شاید برای شما جالب باشد