توافق استانداری و سازمان بنادر بر اجرای بیش از 10 طرح جامع بندری و گردشگری در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: براساس توافقات صورت گرفته در نشست با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، طرح های جامع با هدف توسعه گردشگری دریایی با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر هرمزگان طبق اولویت اجرایی آغاز می شود.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، فریدون همتی با اشاره به برگزاری نشست با راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، عنوان کرد: در این نشست پیرامون توسعه بندر پل و لافت، ایجاد مارینای شهربندرعباس، بندر شهید حقانی و شیلات، توسعه و ساماندهی مناسب بندر شهید حقانی برای ارائه خدمات گسترده به گردشگران با ایجاد پارکینگ  بزرگ، فضای سبز، بازارچه صنایع دستی، محل بازی کودکان، پخش فیلم برای ایجاد سرگرمی و ساماندهی پسکرانه بندر جزیره هرمز، گفتگو و توافقاتی انجام شد.

وی ادامه داد: در طرح جامع توسعه بندر شهید حقانی و اسکله شیلات، این دو اسکله به هم وصل می شوند و فضای گردشگری، مارینا، کشتی تفریحی و … در آن ایجاد خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: قسمت دوم تعیین تکلیف اسکله نخل ناخدا نیز انجام شد و سرمایه گذار انتخاب و در مرحله واگذاری است و حداکثر ظرف یک ماه آینده نقشه های اجرایی این پروژه باید به  تایید سازمان بنادر برسد تا روند اجرایی آن آغاز شود.

همتی تصریح کرد: در خصوص زیباسازی محوطه بندر شهید حقانی، قرار شد سازمان بنادر و شهرداری به صورت مشارکتی به عنوان یک پروژه شهری و گردشگری در این پروژه ورود کنند که یک بخش آن  پارکینگ صدف و یک بخش محوطه بندر شهید حقانی را در بر می‌گیرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برای لایروبی اسکله جزیره لارک قرار شد مطالعات آن انجام شود و یک راهکار عملی برای اجرایی شدن آن لحاظ شود.

وی گفت: مطالعات طرح جامع بندر جزیره هرمز و موضوعات مربوط به مستند سازی و  تملک اراضی آن انجام و قرار شد، عملیات اجرای آن آغاز شود که این امر برعهده بنادر با مشارکت سرمایه گذار است.

همتی اظهار داشت: تبدیل پل و لافت به بنادر جامع به منظور پهلوگیری راحت تر لندیگراف، نیازمند طرح جامع برای افزایش ظرفیت و ارتقا است که مقرر شد، انجام شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: برای طرح جامع بندر چارک نیز با پیشنهاد استانداری قرار شد، سازمان بنادر مشارکت منطقه آزاد را جلب کند و در اولویت اجرا قرار گیرد.

وی یادآور شد: اولویت بندی این طرح ها انجام گرفته و قرار است که در یک تفاهم نامه یکساله به مرحله اجرا برسد.

همتی تصریح کرد: این طرح ها در دست مطالعه هستند و باید مطالعات آنها به پایان برسد و پس از آن به تفکیک اولویت اجرایی شوند.

منبع: استانداری هرمزگان

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لزوم تاسیس مرکز سیاست گذاری خلیج فارس

ج اردیبهشت 6 , 1398
اساتید بسیجی دانشگاه های هرمزگان در میزگردی با موضوع خلیج فارس بر لزوم تاسیس مرکز سیاست گذاری خلیج فارس تاکید کردند.

شاید برای شما جالب باشد