مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، از به آباندازی بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی ساخت ایران با طول ۵۶ متر و ظرفیت حمل ۱۳۰۰ تن کالا در جزیره قشم خبر داد.
به گزارش ماریننیوز، اللهمراد عفیفی پور ضمن تشریح مشخصات فنی این شناور اظهار داشت: این لنج فایبرگلاس با نوع کاربری باری، ۵۶ متر طول و ۱۵ متر عرض دارد که به سفارش یک متقاضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس ساخته و پس از انجام عملیات موفقیت آمیز به آباندازی در جزیره قشم وطی شدن تشریفات قانونی به مالک آن در خارج از کشور تحویل می شود.
وی با بیان اینکه ساخت این شناور در اواخر سال ۹۶ در یکی از شناورسازیهای جزیره قشم آغاز شد، افزود: این شناور طی مدت دوسال ساخته و پس از اخذ مجوزهای لازم از یکی از موسسات رده بندی ایرانی و ارزآوری ۴۶۰ هزار دلاری، به آباندازی شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ظرفیت ناخالص این شناور را ۴۴۹ تن و ظرفیت بارگیری آن را ۱۳۰۰ تن اعلام کرد و گفت: شناور مذکور با طول ۵۶ متر بزرگتر ین لنج فایبرگلاس باری ساخته شده در استان است که در مقایسه با شناور لنج صادراتی که ابتدای سال جاری به آب اندازی وتحویل شد، به لحاظ طولی ۹ متر بزرگتر است.
عفیفی پور ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حمایت از رونق تولیدات ساخت ایران در سال ۹۸ و برنامه های حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه، خاطرنشان کرد: سفارش ساخت ۵ فروند شناور توسط متقاضیان خارجی درکارگاه ها و کارخانه های شناورسازی استان هرمزگان در حال انجام است که سه فروند آن، شامل شناورهای سنتی با کاربری تفریحی است.
وی گفت: استان هرمزگان با بهرهمندی از ۶۰ کارگاه و کارخانه فعال تولید شناورهای چوبی، فایبرگلاس، فلزی و آلومینیومی کانون مهم تولید شناورهای دریایی در ایران محسوب میشود که این شناورها با نظارت کارشناسان مجرب و متخصص سازمان بنادر و با رعایت استانداردهای بین المللی تحت کلاسهای موسسات رده بندی ایرانی تولید میشوند.
منبع: فارس
همچنین بخوانید:
احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویتسازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی میتواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد
احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.
امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعههای اداری و تجاری، رستورانها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل میشود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعهیافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کردهاند که این نوید داده میشود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرینپرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاکپشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به استفاده از کشتی غولپیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…