انتشار کتاب تصنیفی “شبیه سازی جریان های با سطح آزاد به روش های با شبکه و بدون شبکه”

ویراست دوم کتاب “شبیه سازی جریان‌های با سطح آزاد به روش‌های با شبکه و بدون شبکه” تصنیف دکتر محمد جواد کتابداری و دکتر حمید رضایی منتشر شد.

شبیه سازی جریان های با سطح آزاد به روش‌های با شبکه و بدون شبکه

به گزارش مرین‌پرس، ویراست دوم کتاب “شبیه‌سازی جریان‌های با سطح آزاد به روش‌های با شبکه و بدون شبکه” تصنیف دکتر محمد جواد کتابداری، دانشیار دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی‌ تکنیک تهران)، و دکتر حمید رضایی توسط انتشارات موسسه علمی دانشگاه صنعتی شریف منتشر شد.

در معرفی این کتاب آمده است:

جریان‌های با سطح آزاد وضعیتی از سیال هستند که در آن‌ها قسمتی از مرز جریان فقط تحت‌تأثیر شرایط معینی از فشار قرار داشته باشد. در تحلیل این نوع از جریان‌ها، وضعیت هندسی سطح آزاد از قبل معلوم نیست و باید به روش‌های خاص عددی شبیه‌سازی شود. این جریان‌ها، گسترۀ بسیار وسیعی در پدیده‌های طبیعی  دو یا چند فازه دارند. شبیه‌سازی جریان در رودخانه‌ها، دریاها و اقیانوس‌ها، لوله‌های انتقال نفت و گاز و انتقال رسوب در رودخانه ها و دریاها  نیاز به انتخاب یک مدل فازی مناسب جهت تسخیر مرز بین دو سیال دارد. در کتاب حاضر انواع مدل‌ها و روش‌های شبیه‌سازی سطح آزاد با درجات مختلف پیچیدگی به دو روش با شبکه و بدون شبکه ارائه شده است. در این رابطه از آخرین دستاوردهای تحقیقاتی پروژه‌های دانشجویانی که تحت راهنمایی مؤلف به تحقیق مشغول هستند و مقالات مجلات معتبر مستخرج از آنها بهره گرفته شده است. در انتهای کتاب نیز کدهای کاربردی مدل‌سازی عددی سطح آزاد حاصل قسمتی از پروژه‌های مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترای تیم تحقیقاتی مولف آورده شده است. مطالب این کتاب می‌تواند برای کلیۀ دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در رشته‌های مهندسی دریا، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی نفت و مهندسی هوافضا که با محیط‌های چندفازی و سطوح آزاد مختلف سر و کار دارند راهگشا باشد.

 گفتنی است این کتاب، اولین کتاب تصنیفی دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و شماره شابک آن  9-246-208-964-978 است. علاقه مندان برای تهیه این اثر می توانند به وب سایت انتشارات دانشگاه صنعتی شریف و یا کتابفروشی دانشگاهی صنعتی امیرکبیر مراجعه نمایند.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شبکه آزادراهی کشور؛ احيا کننده بنادر جنوبی و عامل افزايش درآمد ترانزيتی و گردشگری کشور

د خرداد 17 , 1400
محمد مونسان بر لزوم اصلاح، احداث و ارتقاء شبکه آزادراهی کشور جهت احیای بنادر جنوبی و همچنین توسعه و افزايش درآمد ترانزيتی و گردشگری کشور تاکید کرد.
طرح پیشنهادی ساخت آزادراه جهت توسعه سواحل و بنادر جنوب

شاید برای شما جالب باشد