ساخت و نصب تاج مشعل سکوی AB مجتمع دریایی ابوذر در جزیره خارک

عباس رجب‌خانی، رئیس فلات قاره منطقه منطقه خارگ از ساخت و نصب تاج مشعل سکوی AB مجتمع دریایی ابوذر در جزیره خارگ خبر داد.

سکوی ابوذر در جزیره خارک شرکت نفت فلات قاره

به گزارش مارین‌پرس، عباس رجب‌خانی اظهار داشت: با توجه به پوسیدگی و تخریب شدید تاج قدیمی مشعل سکوی AB و خطر سقوط آن و زمانبر بودن سفارش خرید، پیشنهاد طراحی و ساخت تاج جدید مشعل از سوی واحد تعمیرات و نوسازی منطقه خارگ ارائه شد.

استفاده از توان داخلی

وی افزود: با توجه به توانمندی های منطقه و به منظور اتکاء و استفاده از توان بالقوه نیروها و پتانسیل موجود در نفت فلات قاره منطقه خارک، و پشتیبانی روسای عملیات تولید این منطقه، برنامه ساخت تاج جدید مشعل سکوی AB مجتمع دریایی ابوذر در دستورکار واحد نوسازی و تعمیرات منطقه خارک قرار گرفت.

رئیس فلات قاره منطقه منطقه خارک تصریح کرد:پس از تهیه نقشه مورد نیاز و با استفاده از کالا و اقلام موجود در منطقه، ساخت تاج مذکور در مدت زمان کمتر از یک هفته با رعایت تمامی اصول فنی و مهندسی و نظارت های تخصصی واحدهای ذیربط با دقت و موفقیت کامل انجام شد که پس از انتقال آن به سکو، عملیات  تعویض تیپ قدیمی و جایگزینی تاج آغاز بکار کرد.

برچیدن تاج قدیمی و نصب تاج جدید

رجب خانی گفت: کار برچیدن تاج قدیمی و نصب تاج جدید با همکاری شناور جرثقیل دار ماکان و با تلاش پرسنل سخت کوش و دریادل مجتمع دریایی ابوذر با موفقیت به پایان رسید و  مشعل جدید سکوی AB  ابوذر پس از ۱۱ ساعت تلاش مداوم مجدد در سرویس قرار گرفت.

رجب خانی خاطر نشان کرد: یک بار دیگر همکاری و تلاش گروهی پرسنل زحمتکش تعمیرات خشکی و پرسنل دریا علاوه بر صرفه جویی اقتصادی باعث همدلی وبوجود آمدن حس سربلندی و شادی همکاران شد.

صرفه‌جویی اقتصادی

وی افزود: هزینه ساخت و متریال استفاده شده در تاج جدید مشعل که تماما از موجودی کالای منطقه عملیاتی خارگ استفاده شد کمتر از ۴۰ میلیون تومان است و این درحالی است که هزینه خرید تاج فلر مشابه، بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس منطقه شرکت نفت فلات قاره خارک گفت: این حرکت جهادی و ثمر بخش علاوه بر صرفه جویی اقتصادی قابل توجه ؛ ایمنی و تداوم تولید پایدار را از میدان ابوذر به عنوان بزرگ ترین میدان تولیدی شرکت نفت فلات قاره ایران در گستره خلیج فارس تضمین کرد و توانمندی نیروهای ارزشمند و دلسوز منطقه را به نمایش گذاشت.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انفجار در ناوشکن آمریکایی در بندر سن دیگو+فیلم

ی تیر 22 , 1399
صبح روز یکشنبه به وقت محلی انفجاری در ناو هواپیمابر "یو اس اس بونهام ریچارد" که در اسکله پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بندر سن‌دیه‌گو لنگر انداخته بود، روی داد.
انفجار ناوشکن آمریکایی در بندر سن‌دیگو

شاید برای شما جالب باشد