بازار ماهی در چابهار نیازمند ساماندهی جدی است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت: بازار ماهی در چابهار نیازمند ساماندهی جدی است و برای کنترل بهتر و کاهش قیمت‌ها شهرداری نسبت به برگزاری جمعه بازار ویژه فروش ماهی اقدام کند تا مردم شاهد عرضه ماهی با قیمت مناسب باشند.

به گزارش این خبرگزاری، علی‌رضا میر در نشست ساماندهی عرضه و فروش ماهی در فرمانداری چابهار اظهار داشت: قیمت ماهی در بازار چابهار از سایر مناطق استان بیشتر است و با وجود تاکیدها و بازدیدها اما در بازار ماهی بالا بودن قیمت‌ها و بی نظمی در رعایت بهداشت و نابسامانی مشهود است.

وی افزود: تحویل سوخت به قایق‌های صیادی دارای مجوز و اعلام آمار قایق‌های مجوزدار و فاقد مجوز، دارای پرونده و بدون پرونده توسط اداره کل شیلات ضروری است و باید به منظور ساماندهی و تفکیک انواع قایق‌های مذکور به صورت جداگانه فراخوان و کدگذاری و رنگ‌بندی شوند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری چابهار تصریح کرد: براساس مصوبات کارگروه قبلی مقرر شد که از خروج قایق‌های فاقد مجوز از اسکله‌ها و دریاروی آنها جلوگیری و خروج ماهی از شهرستان نیز با مجوز دامپزشکی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این مصوبات هنوز عملی نشده و باید هرچه سریعتر دستگاه‌های دست‌اندرکار به وظایف خود عمل کنند.

میر گفت: نیروی انتظامی نسبت به توقیف خودروهای حمل فاقد مجوز اقدام و سایر متولیان نیز نظارت کنند تا تمام ماهی صید شده توسط قایق‌های صیادی هفت تیر,  تیس و رمین صرفا پس از وزن کشی به مقصد سوله‌های ماهی حمل شود و حمل ماهی از اسکله‌های یادشده نیز پس از تامین نیاز شهر چابهار مجاز باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان چابهار ادامه داد:  نصب تابلوی الکترونیک قیمت‌ها در محل سوله‌های قدیم و جدید و اعلام نرخ روزانه انواع ماهی به منظور اطلاع‌رسانی به عموم مردم ضروریست و در صورت تقاضا و معرفی فروشندگان ماهی توسط اتحادیه مربوطه نسبت به برپایی جمعه بازار ماهی توسط شهرداری اقدام شود.

میر افزود: عملکرد مسئولان باید باعث شود که مردم احساس رضایت کنند و اگر مردم راضی بودند آنگاه نتیجه می‌گیریم که ما عملکرد خوبی داشته‌ایم.

وی گفت: اگر در روستای کمب و رمین نیز بازار ماهی وجود داشته باشد باعث رقابت می‌شود و قطعاً در قیمت ماهی تاثیرگذار خواهد بود.

وی بر ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز توسط شهرداری و شورای شهر تاکید و خاطرنشان کرد: دریا از نعمت‌های خدادادی و بزرگترین و سالم‌ترین راه اشتغال برای جوانان و شهروندان چابهار است.

منبع: ایرنا

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چرایی عدم وجود شناورهای هیدروفویل کرافت و SWATH در ناوگان نیروی دریایی ایران

پ مرداد 31 , 1398
در چهار دهه گذشته ستون فقرات و بخش مهمی از ناوگان نیروی دریایی ایران به قایق‌های تندرو اختصاص یافته است. این قایق‌ها علیرغم داشتن سرعت‌های بالا، دارای خواص دریامانی (حرکات در امواج) بسیار ضعیفی هستند به‌گونه ای که شدت زیاد حرکات باعث افت شدید سرعت آن‌ها می‌شود.
چرایی عدم وجود شناورهای هیدروفویل کرافت و SWATH 4در ناوگان نیروی دریایی ایران

شاید برای شما جالب باشد