صادرات ۸۰ درصد میگوهای تولیدی هرمزگان به کشورهای اروپایی و آسیایی

رئیس اداره توسعه میگوی شیلات هرمزگان گفت: ۸۰ درصد میگوهای تولیدی هرمزگان به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می‌شود.

صنعت پرورش میگو در ایران
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، علی اکبر مجاز با بیان این مطلب، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ۲۸ هزار تن میگو تا پایان فصل برداشت از مزارع پرورش میگو استان برداشت شود.

وی با اشاره به برداشت ۷۰۰۰ تن میگو از آغاز فصل برداشت تاکنون خاطرنشان کرد: برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان تاکنون ۲۶ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

رئیس اداره توسعه میگوی شیلات هرمزگان اظهار کرد: افزایش سطح زیرکشت و استفاده از شبکه‌های هوا دهی از مهم‌ترین عوامل افزایش برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان است.

 مجاز عنوان کرد: مرحله نخست برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان از اواخر اسفند تا خرداد سال آینده و مرحله دوم از مرداد تا اواخر آذر است.

وی ادامه داد: امسال سطح زیر کشت میگوی پرورشی در هرمزگان با ۲۷ درصد افزایش، ۵۴۳۱ هکتار و بیشترین مراکز پرورش میگو در شهرستان‌های جاسک، سیریک، میناب، بندرعباس، بندرلنگه، پارسیان و قشم واقع است.

رئیس اداره توسعه میگوی شیلات هرمزگان اضافه کرد: میگوهای تولیدی هرمزگان از نوع وانامی و کاهش هزینه‌های غذایی، رشد سریع، بازماندگی بالا و مقاوم بودن در برابر بیماری‌ها از مهمترین ویژگی‌های این گونه است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایران ۱۵۰۰ شناور تندرو هجومی دارد

ج آبان 10 , 1398
ایران در حال برنامه ریزی برای ساختن قایق های تندرو هجومی است که می توانند به سرعت ۱۰۰ نات در ساعت برسند. ایران دارای بیش از ۱۵۰۰ شناور تندرو هجومی است که مجهز به موشک های ضد تانک، نارنجک انداز، مسلسل و حتی سیستم های راکت انداز هستند. قایق سراج-۱ یک نمونه الگوبرداری شده از قایق تندرو بلید رانر بریتانیا است. این قایق ۱۶ تنی می تواند با سرعت ۶۵ نات در ساعت حرکت کند.
شناور تندرو نیروی دریایی سپاه

شاید برای شما جالب باشد