130مزرعه ی پرورش ماهیان خاویاری در کشور فعال است

رئیس سازمان شیلات در دیدار با استاندار گیلان گفت: یکی از کارآمدترین طرح ها برای ایجاد جهش در تولید و پرورش آبزیان در گیلان بهره گیری از ظرفیت تولید روستانشینان است که در حداقل شرایط می تواند تا 8هزار تن تولید را محقق نماید و این رقم معادل کل ظرفیت فعلی آبزی پروری در گیلان است.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و فراوان گیلان در تولید و پرورش انواع آبزیان در دریای خزر، رودخانه ها و مزارع پیرامونی دریا افزود: یکی از کارآمدترین طرح ها برای ایجاد جهش در تولید و پرورش آبزیان در گیلان بهره گیری از ظرفیت تولید روستانشینان است که در حداقل شرایط می تواند تا 8هزار تن تولید را محقق نماید و این رقم معادل کل ظرفیت فعلی آبزی پروری در گیلان است.

نبی الله خون میرزایی از استاندار گیلان خواست با اتخاذ تدابیر لازم، زمینه تسریع در صدور مجوزهای لازم برای اجرای طرح های کوچک آبزی پروری در مناطق روستایی استان را فراهم کند.

 وی همچنین با اعلام اینکه در حال حاضر طرح پرورش ماهیان خاویاری در 22 استان کشور اجرا شده افزود: هم اکنون 130مزرعه ی پرورش ماهیان خاویاری در کشور فعال است و سالانه حدود 6 تن خاویار در این مزارع تولید و استحصال می شود.

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در آب‌های ساحلی خزر در گیلان

در ادامه ارسلان زارع در دیداربا رئیس سازمان شیلات کشور گفت: توسعه آبزی پروری خارج از دریا و همچنین اجرای پروژه ی پرورش ماهی در قفس در دستور از اولویت های دولت در گیلان است.

وی با اشاره به  هدف دولت در برنامه ی ششم توسعه، برای تولید سالانه حدود 200هزار تن انواع ماهی در قفس افزود: از این مقدار حدود 80هزار تن سهم گیلان است که باید برای تحقق این هدف مهم تلاش کرد.

استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس در آب‌های ساحلی خزر در گیلان در حال اجراست، تصریح کرد: سال گذشته حدود 50تن ماهی در قالب این طرح در گیلان تولید شده و امسال این مقدار به 500تن افزایش خواهد یافت.

منبع: صداوسیما

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مناطق آزاد تجاری- صنعتی جدید کدام‌اند؟ +ویژگی‌ها

ش شهریور 23 , 1398
بر اساس لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی جدید، این مناطق از ۸ منطقه به ۱۵ منطقه افزایش می‌یابند که هریک دارای مزیت‌های تجاری، استراتژیکی، گردشگری و.. ارزشمندی هستند که در اقتصاد محلی، ملی و فراملی نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند.
مناطق ویژه آزاد تجاری صنعتی اقتصادی جدید کشور ایران

شاید برای شما جالب باشد