ایده سفرهای دریایی بی مقصد!

در عصر کرونا، یک شرکت مسافرت‎های دریایی تصمیم گرفته مسافرت با کشتی‌های «بدون مقصد» را به مشتریان خود ارائه کند.

کشتی‌های بزرگ کروز و تفریحی در سواحل بنادر

به گزارش مارین‌پرس، مدتی پس از آنکه ایده «پروازهای بدون مقصد» توجه بسیاری از کسانی که به دلیل شرایط حاکم بر صنعت توریسم در سایه بحران کرونا را به خود جلب کرد، حالا یک شرکت مسافرت‎های دریایی در سنگاپور تصمیم گرفته این ایده را از آسمان به دریا ببرد و مسافرت با کشتی‌های «بدون مقصد» را به مشتریان خود ارائه کند.

پروازهای بدون مقصد که ایده آن اولین بار از سوی شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا مطرح و اجرا شد، پروازهایی هستند که برای مسافرانی که به دلیل کرونا از سفر بازمانده‌اند ولی علاقه دارند بار دیگر لذت پرواز را بچشند طراحی شد.

خطوط هواپیمایی سنگاپور پیش از این قصد داشت به مانند چند شرکت هواپیمایی دیگر مانند هواپیمایی کانتاس، ایده «پرواز بی‌مقصد» را اجرا کند ولی در اجرای این ایده ناکام ماند.

کشتی کروز تفریحی سمفونی دریاها

این شرکت در همین راستا اقدام به تاسیس رستوران در هواپیماهای A380 کرده و با شعار «غذایت را در ایرباس بخور» مشتریانش را ترغیب به حضور در این رستوران‌ها کرد.

حالا یک شرکت مسافرت‌های دریایی در سنگاپور تصمیم گرفته این ایده را اجرا کند و مسافران را با کشتی به سفر برده و به همان نقطه آغاز سفر بازگرداند.

یکی از مقامات شرکت توریستی «آنی چانگ» گفت مقامات سنگاپوری خود را برای از سرگیری مسافرت‌های دریایی به شکل ایمن آماده می‌کنند، اما هنوز زمان مشخصی برای این امر اعلام نکرده‌اند.

بسیاری از شرکت‌های ارائه‌کننده سفرهای دریایی در سرتاسر جهان در پی دنیاگیری کرونا، ناچار به متوقف کردن فعالیت‌های خود شده‌اند.

تدارکات در کشتی های تفریحی کروز

شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا که یکی از اولین مجریان این بود، روز جمعه 18 سپتامبر 2020 اعلام کرد بلیط‌های پرواز بی‌مقصدش تنها در عرض 10 دقیقه به فروش رفتند. این پرواز که مدت آن هفت ساعت اعلام شده برای کسانی است که پس از در خانه ماندن طولانی، خواهان تجربه مجدد سفر هستند و هواپیمای حامل این مسافران پس از هفت ساعت در همان جایی که از آن برخاسته بود، به زمین خواهد نشست.

هواپیمای بوئینگ 787 دریملاینر این پرواز در ارتفاعی اندک و بر فراز مراکز گردشگری مهمی مانند سازند صخره‌ای اولورو در بخش جنوبی قلمرو شمالی در استرالیای مرکزی و دیواره بزرگ مرجانی در شرق استرالیا و اقیانوس آرام که بزرگ‌ترین مجموعهٔ صخره‌های مرجانی در دنیا به‌شمار می‌آید و همچنین بندر سیدنی به پرواز درآمده و سپس در مقصد که همان مبداء است، به زمین خواهد نشست.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آذربایجان و تهدید منافع ملی ایران در دریای کاسپین

ش مهر 19 , 1399
بابک تقوایی، کارشناس دفاعی و نظامی در یادداشتی به بررسی روابط ایران و آذربایجان در دریای کاسپین پرداخته است.
نقشه همسایگی ایران و آذربایجان

شاید برای شما جالب باشد