اختصاص ۴۰ درصدی بنادر صیادی کشور به استان هرمزگان

سرپرست اداره‌کل شیلات هرمزگان با اشاره به حضور بزرگترین ناوگان صیادی کشور در استان گفت: استان هرمزگان با بهره‌مندی از ۲۰ بندر صیادی و ۲۳ موج شکن مردمی حدود ۴۰ درصد بنادر صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش راد، مسعود بارانی در دیدار با فرمانده و مسوولان مرزبانی هرمزگان، برخورداری از رتبه نخست صید و صیادی کشور، برخورداری از رتبه نخست تولیدات شیلاتی کشور و جامعه صیادی ۳۵ هزار نفری را نشان از اهمیت شیلات در استان هرمزگان دانست و تاکید کرد: برخورداری از این ظرفیت‌ها، وظیفه یگان حفاظت منابع آبزیان را سنگین‌تر می‌کند که نیازمند تعامل و همکاری بیشتر سایر ارگان‌های دریایی به‌ویژه مرزبانی است.

وی با قدردانی از تلاش‌های مرزبانی در حمایت از فعالیت‌های یگان حفاظت متابع آبزیان شیلات هرمزگان، بر ارتقای تعامل و همکاری مرزبانی و شیلات استان تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در فصل ممنوعیت صید و همچنین در برخورد با فعالیت‌های مخرب و غیرمجاز حوزه صید بیش از پیش شاهد حمایت‌های مرزبانی استان باشیم.

سرپرست اداره‌کل شیلات هرمزگان اظهار کرد: شیلات به تنهایی قادر به پیشگیری از تخلفات گسترده صیادی نیست و نیاز به مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مسوول دارد که حضور مرزبانی در این زمینه ضرورتی انکارناپذیر است.تعامل سازنده مرزبانی با شیلات موجب رشد و توسعه هرمزگان می‌شود

فرمانده مرزبانی هرمزگان نیز در دیدار بر تعامل سازنده مرزبانی با شیلات هرمزگان تاکید کرد و گفت: بدون شک تعاملات و ارتباطات سازنده بین آن‌ها موجبات رشد و توسعه استان را فراهم خواهد کرد.

سردار بهادر اسماعیلی، جلوگیری از صید بی‌رویه و غیرمجاز منابع آبزی را ماموریت مشترک مرزبانی و شیلات استان عنوان کرد و گفت: در حوزه مبارزه با آلودگی دریا نیز مرزبانی، شیلات و دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط باید همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند و در صورت نیاز قوانین موجود در این راستا با توجه به بازدارنده نبودن اصلاح شوند.

سردار اسماعیلی، فعالیت‌های شیلاتی استان را اشتغالزا دانست و تاکید کرد: بدون شک پایداری چرخه‌های اقتصادی شیلاتی موجود و همچنین پایداری و ارتقای اشتغال موجود در این بخش نیازمند تعامل و حمایت از این فعالیت‌ها است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رونمایی از بزرگترین ناو بومی ترکیه با قابلیت حمل ۱۰ بالگرد+ عکس

د فروردین ۲۱ , ۱۴۰۲
مانا: انتشار تصاویر این ناو یک روز پیش از تحویل آن به نیروی دریایی ترکیه، در مراسمی با حضور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بود. به گزارش میدل ایست نیوز، وزارت دفاع ترکیه اظهار داشت: ناو بومی «تی سی جی آنادولو» در حال حاضر آماده است و نیروی دریایی […]