راهبرد اصلی مناطق آزاد تحقق «اقتصاد مقاومتی» است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در آیین معارفه رییس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: راهبرد اصلی مناطق آزاد تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش راد،  حجت‌الله عبدالملکی در آیین تکریم از خدمات افشار فتح الهی و معارفه عادل پیغامی به‌عنوان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم که عصر ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در تالار وحدت شهر قشم برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های افشار فتح الهی و تبریک به عادل پیغامی گفت: دکتر پیغامی شخصیتی ارزشمند، مورد اعتماد مقام معظم رهبری و مورد وثوق ریاست جمهوری است و حضورش برای قشم یک فرصت بی‌مانند است.

وی تأکید کرد: حضور پیغامی به‌عنوان یک اقتصاددان قوی و یک قشموند آشنا با مسایل جزیره، همچنین به لحاظ مقبولیت در سطوح بالای نظام و دولت، برای جزیره یک سرمایه محسوب می‌شود.

عبدالملکی در ادامه از فتح الهی به‌عنوان یک مسوول دغدغه مند در ساختار دولت سیزدهم یادکرد و افزود: دکتر فتح الهی، یکی از مدیران اجرایی ممتاز این دولت است که خدمات زیرساختی قابل‌تقدیری برای مردم و سرمایه‌گذاران به انجام رسانده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، تیم هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم متشکل از فتح الهی و پیغامی را کارآمدترین تیم مدیریتی در بین مناطق آزاد دانست و گفت: دکتر پیغامی با بیش از یک دهه زندگی در جزیره قشم و یک دوره یک‌ساله عضویت در هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در موفقیت‌های کم‌نظیر دکتر فتح الهی شریک است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: راهبرد اصلی و مأموریت جدی مناطق آزاد تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی عملکرد مناطق را در حوزه اقتصاد مقاومتی مطلوب دانست و افزود: شاخص تولید در مناطق آزاد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از دو برابر رشد داشته و در حوزه صادرات نیز برای نخستین بار در تاریخ مناطق، موفق به کسب تراز تجاری مثبت شده‌ایم.

عبدالملکی از افزایش سرمایه‌گذاری به‌عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت در رشد تولید یادکرد و ادامه داد: در سال جدید، مناطق آزاد برای کمک به تحقق شعار “مهار تورم و رشد تولید”، برنامه‌های مدونی دارد که به افزایش سرمایه‌گذاری خواهد انجامید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۵۲ درصدی صادرات به عمان در سال ۱۴۰۱

س فروردین ۲۹ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، گمرک ایران، میزان تجارت با کشور‌های همسایه را منتشر کرده که در این بین میزان صادارت به عمان که یکی از شرکای مهم تجاری ایران و از همسایه‌های آبی ایران به شمار می‌آید نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد. این کشور در واقع […]