تخلیه ۴۰ میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور

مهم‌ترین اقدامات بندری و امور اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۱، اعلام شد.

اقدامات شاخص و مهمی در حوزه بندری و امور اقتصادی از جمله تخلیه و بارگیری کالا، ترانزیت کالای خارجی، مکانیزه کردن فرآیندهای عملیات بندری، توسعه سرمایه‌گذاری و توسعه همکاری بین‌المللی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی از زمان روی کار دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۱، مدنظر قرار گرفت.

تخلیه ۴۰ میلیون تنی کالاهای اساسی در راستای تأمین امنیت غذایی کشور، تخلیه و بارگیری ۳.۳ میلیون TEU کالای کانتینری، ترانزیت بیش از ۱۴ میلیون تن کالا و جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی به ارزش ۵۱ هزار میلیارد ریال از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته طی مدت مذکور است.

همچنین در بخش ترانزیت کالای خارجی از قلمرو ایران نیز اقدامات مختلفی از جمله تنظیم برنامه عمل و اجرایی همکاری‌های حمل‌ونقل دریایی و بندری و ترانزیت با کشورهای الویت‌دار به منظور تسهیل ترانزیت در چهارچوب کریدورهای شمال- جنوب، موافقتنامه عشق‌آباد، چابهار، جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در پروژه‌های زیربنایی بندری و توسعه و نوسازی ناوگان دریایی از ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.

تدوین منشور سرمایه‌گذاری، انعقاد قرارداد احداث ترمینال‌های غلات بنادر شهیدرجایی و امام خمینی (ره)، انعقاد قراردادهای احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، احداث پایانه خدمات کانتینری، احداث پایانه ترانزیتی و صادراتی و کارخانجات صنعتی، تامین تجهیزات استراتژیک شامل مکنده‌های غلات و تجهیزات پسکرانه از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه سرمایه‌گذاری از سوی سازمان بنادر است.

تهیه و تدوین آیین‌نامه‌های بندری شامل شرکت‌های کارگزاری بندری و دریایی، ایمنی و بازرسی کانتینر و کالاهای خطرناک و نیز تردد وسایل نقلیه خشکی و مدیریت ترافیک درون بندری و تهیه دستورالعمل مرتبط در بخش تهیه و تدوین آیین‌نامه‌های بندری از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش بندری از سوی سازمان بنادر است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وزارت نفت ۲۵۰ میلیارد تومان به جزیره خارگ اختصاص داد

پ اردیبهشت ۱۴ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محسن خجسته مهر در جمع خبرنگاران در جزیره خارگ با اشاره به توجه به رفاه و آسایش مردم و افزایش سطح رضایت‌مندی ساکنان جزیره مهم خارگ، اظهار داشت: در این راستا در زمینه افزایش رفاه، سلامت و آسایش مردم ساکن در این جزیره در […]