توقف ۶ روزه صید میگو برای ۲۲۰۰ لنج و قایق صیادی در آب های استان بوشهر

عقیل امینی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: صید و صیادی از مهم ترین مشاغل بندر نشینان است و در استان بوشهر، بیش از ۶۰۰ لنج و ۱۶۰۰ قایق مجوزدار در صید ماهی و میگو مشارکت دارند.

وی افزود: اجرای طرح های پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو در دو سال اخیر در این استان رونق بسیار خوبی داشته و بحمدالله اشتغال قابل قبولی نیز از این حوزه ایجاد شده است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر خاطر نشان کرد: ساماندهی صیادان و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از ذخایر دریایی از برنامه های شیلات استان بوشهر است و در این مسیر اقدامات ارزشمندی اجرایی و عملیاتی شده است.

امینی از تعطیلی صید و صیادی به مدت ۶ روز در آب های استان بوشهر خبر داد و گفت: طرح دریابست به مدت ۶ روز از ۱۱ تا ۱۶ مرداد در آب های استان بوشهر انجام می شود.

وی اضافه کرد: دریابست علاوه بر اینکه به بهبود وضعیت ذخایر دریایی کمک می کند، فرصتی برای صیادان استان به منظور تعمیر و ساماندهی ادوات صید و صیادی است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر افزود: با شیلات استان های هرمزگان و خوزستان نیز هماهنگی شده تا در آب ها و صید گاه های مشترک با استان بوشهر، مراقبت کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سوخت گیری اولین کشتی کانتینری تولیدی جهان با متانول

ج مرداد ۶ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: اولین کشتی کانتینری مرسک که با سوخت متانول حرکت می‌کند ۳۰۰ تُن متانول را در تاریخ ۲۷ جولای در اداره بندر سنگاپور MPA از یک تانکر دریافت کرد. سوخت اولیه این کشتی در کارخانه هیوندای توسط یک شرکت هلندی تأمین شده […]