تجارت الکترونیکی، موتور محرکه اقتصاد دریایی

به گزارش بازار، بر اساس تفاهم‌نامه همکاری این مرکز و دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی و در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و در جهت هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های طرفین جهت افزایش نفوذ تجارت الکترونیکی در زیست‌بوم دریایی، دومین جلسه کمیته تخصصی با موضوع تبیین پروژه‌ها و برنامه‌های عملیاتی برش تجارت الکترونیکی برنامه راهبردی زیست‌بوم دریایی در پنج زنجیره ارزش گردشگری، غذا، عملیات، ساخت و بانکرینگ برگزار شد.

در این جلسه «علیرضا جاوید عربشاهی» مدیرکل برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ضمن تبیین فرصت‌های فراروی کسب‌وکارهای الکترونیکی برای حضور فعال در زنجیره‌های ارزش صنایع دریایی، اظهار داشت: بر اساس مدل توسعه زیست‌بوم دریایی و با همکاری علمی دانشگاه تهران، پنج زنجیره ارزش مرتبط انتخاب و فرصت‌های مشارکت فعالین زیست‌بوم تجارت الکترونیکی کشور از طریق فراخوان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دبیرکمیته تخصصی تجارت الکترونیکی و کسب‌وکارهای دیجیتالی شورای عالی صنایع دریایی افزود: تجارت الکترونیکی به عنوان موتور محرکه اقتصاد دریایی می‌تواند در تکمیل زنجیره ارزش‌های این حوزه نقش کلیدی داشته باشد.

در این جلسه فعالین زیست‌بوم تجارت الکترونیکی و صاحب نظران و فعالین صنایع دریایی به بحث و تبادل نظر در خصوص مدل مشارکت در قالب برنامه‌های عملیاتی پرداختند.

شایان ذکر است یکی از اهداف راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نفوذ تجارت الکترونیکی در صنایع است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی متوقف شد

د دی ۴ , ۱۴۰۲
دوشنبه, ۴ دی ۱۴۰۲ دیوان عدالت اداری با صدور یک دستور موقت افزایش تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی در بنادر بازرگانی جنوب کشور را متوقف اعلام کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترابران،‌ چندی پیش سازمان بنادر و دریانوردی خدمات دریایی ارائه شده به شناورهای زیر ۵۰۰۰ GT را صرفاً […]