جلوگیری از تخلیه ۳ هزار تن نهاده دامی فاسد در بندر امیرآباد/ محموله به مبدأ عودت شد

جلوگیری از تخلیه ۳ هزار تن نهاده دامی فاسد در بندر امیرآباد/ محموله به مبدأ عودت شد

به گزارش مانا، حمزه آقا پورکاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از کشتی حامل محموله نهاده دامی اظهار داشت: این محموله از مبدأ دچار سوختگی، کپک زدگی و بوی نامساعد بود که با هوشیاری کارشناسان دامپزشکی شهرستان و هماهنگی با اداره کل دامپزشکی مازندران از تخلیه این کشتی جلوگیری شد.

وی گفت: در بررسی‌های انجام شده این محموله فاقد مقررات و استانداردهای تعریف شده بود و بنابراین اجازه تخلیه و ترخیص ندارد.

وی تصریح کرد: موضوع در صورتجلسه‌ای به شرکت وارد کننده ابلاغ شد و کشتی با محموله ذرت به کشور مبدأ عودت داده شد.

این مسئول گفت: ساماندهی و نظارت کیفی و بهداشتی برای تولید خوراک دام و طیور و صدور مجوز ترخیص محموله های وارداتی نهاده های دامی جهت مصرف در مراکز پرورش و صدور مجوز برای ترانزیت فرآورده های خام دامی و نهاده های دامی از وظایف  سازمان دامپزشکی است.

سرپرست اداره کل  دامپزشکی مازندران  ادامه داد: نظارت بر روند بهداشت و سلامت محموله های وارداتی نهاده های دامی در بنادر سه گانه استان به صورت شبانه روزی صورت می گیرد.

حمزه آقاپور گفت: محموله ها در بدو ورود به لحاظ ظاهری بررسی و در صورت تایید اولیه نمونه برداری می‌شوند و در صورت تایید آزمایشات اجازه تخلیه و ترخیص صادر می‌شود.

وی همچنین از ادامه فرآیند نظارت تا زمان ترخیص کامل نهاده ها در انبار های بنادر خبر داد و اظهار داشت: در صورتی که محموله‌ها پس از تخلیه از کشتی به دلایل مختلف از بنادر ترخیص نشوند همکاران دامپزشکی با نظارت و آزمایش های دوره ای ۴۵ روزه این نهاده ها را در حجم های مختلف بررسی می کنند و در صورتی که در این آزمایش ها مشکلی به لحاظ سلامتی برای این نهاده ها گزارش شود از ترخیص جلوگیری خواهد شد و جهت طی کردن روند قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع خواهد شد.

آقاپور کاظمی توجه ویژه به سلامت بهداشتی محموله های وارداتی به خصوص نهاده های دامی را با اهمیت دانست و گفت: در صورتی‌که نظارت های لازم این محموله ها صورت نگیرد و وارد صنعت خوراک دام شوند به دلیل قارچ و سم آفلاتوکسین که در آن وجود دارد می تواند بهداشت و فرآورده های خام دامی نظیر گوشت قرمز و شیر و غیره را تحت تأثیر قرار دهد و در نهایت با استفاده از این فرآورده‌ها افراد دچار بیماری‌های شدید گوارشی، کبدی و سرطان‌های متعدد شوند و به همین دلیل سلامت خوراک دام تضمین کننده سلامت انسان محسوب می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فعالیت‌های گمرکات در مرز‌های زمینی و بنادر بزرگ از ابتدای برنامه هفتم شبانه روزی می‌شود

د مرداد ۲۳ , ۱۴۰۲
 به گزارش مانا به نقل از خانه ملت، محمدرضا دشتی اردکانی، با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون در جریان بررسی به لایحه برنامه هفتم توسعه مباحث مربوط به اقتصاد دریا محور را مورد بررسی قرار داد. وی ادامه داد: کمیسیون در این بخش […]