ساختمان و برج مراقبت ترافیک بندر خرمشهر ساخته می‌شود

ساختمان و برج مراقبت ترافیک بندر خرمشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، علی عسکری افزود: ساختمان مرجع دریایی و برج کنترل ترافیک بندر خرمشهر با ارتفاع یک‌هزار و ۸۰۰مترمربع ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساختمان مرجع دریایی و برج کنترل ترافیک بندر خرمشهر با هدف ارتقای ایمنی تردد شناور‌ها در آبراه اروندرود و کارون ساخته می‌شود افزود: ساختمان مرجع دریایی بندر خرمشهر شامل فضای اداری با زیر بنای یک‌هزار و ۸۰۰ مترمربع و برج کنترل به ارتفاع ۳۵ متر و مساحت تقریبی چهار هزار متر مربع با اعتباری افزون بر ۹۰۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

عسکری افزود: ساختمان مرجع دریایی بندر خرمشهر با کاربری کنترل ترافیک دریایی و پشتیبانی اداری در سه طبقه به منظور ساماندهی کارکنان واحد‌های فنی و مهندسی امور دریایی احداث می‌شود.
وی گفت: این برج با طراحی دقیق مهندسی و با رعایت تمام الزامات فنی و مطابق با شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های مورد تایید وزارت راه و شهرسازی احداث و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.  

به گزارش مانا، همه تأسیسات زیربنایی و بندری خرمشهر در جریان تهاجم وحشیانه رژیم بعثی عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران به کلی نابود و منهدم شد.

کار بازسازی این بندر راهبردی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد از نیمه دوم سال ۱۳۶۷ شروع شد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جای سند حمل‌ونقل دریایی در اقتصاد ایران خالی است

س شهریور ۲۸ , ۱۴۰۲
  علیرضا ساطعی با اشاره به اینکه باید طبق سیاست‌های دولت سیزدهم حجم مبادلات با کشورهای همسایه افزایش یابد، اظهار داشت: مسئله بسیار مهم، شکل‌گیری تجارت مطلوب با کشورهای همسایه است و به منظور تحقق این مسئله باید موانع را برطرف کرد و شرایط را برای توسعه تجارت از مسیر […]