اتفاقی برای اقتصاد دریاپایه با آزادسازی ساحل رخ نداد

منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه دریا باید برای مردم ما سرمایه ای درخور جهت اشتغال باشد، افزد: صدها هزار میلیارد تومان سرمایه غیرمولد دولتی در ساحل وجود دارد که باید مولد شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: ساری و میاندورود با ظرفیت حدود ۲۲ کیلومتر ساحل را به خود تخصیص داده که از این میزان قریب به ۵ میلیون متر مربع اراضی ساحلی در اختیار دولت است.

زارعی ادامه داد: با رایزنی های انجام شده، رییس جمهور دستور آزادسازی سواحل را صادر کردند، اما اتفاقی برای اقتصاد دریا و اشتغال مردم این دو شهرستان فراهم نشد.

وی با بیان این که دریا باید منجر به افزایش سرمایه و اقتصاد شود، افزود: در ساحل مازندران به اندازه هزار تن نیز پرورش ماهی دریا در قفس صورت نمی گیرد.

زارعی تصریح کرد:باید با تلاش وافر دریا را به قطب اقتصادی با ایحاد اشتغال از جمله شیلات، پرورش ماهی در قفس، آبزی پروری، گردشگری، ارتباط با کشورهای همسایه و رشد اقتصادی، تبدیل کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لایحه ساماندهی تجارت مرزی‎؛ چوب حراج بر لنجداری

ش آذر ۲۵ , ۱۴۰۲
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ترابران، مصوبه جدید کالای همراه ملوان که به ته‌لنجی بین لنج‌داران مشهور است، با اعمال محدودیت در اقلام وارداتی و همچنین میزان واردات کالاها، معضلات جدیدی برای ساحل‌نشینان و ملوانان ایجاد کرده است. عباس حلافی، لنجدار بندر لنگه در توصیف وضعیتی که محدودیت ته‌لنجی برای آنان […]
لایحه ساماندهی تجارت مرزی‎؛ چوب حراج بر لنجداری