تثبیت نرخ‌های حمل‌و‌نقل کانتینری در نیمه دوم سال ۲۰۲۳

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تثبیت نرخ‌های حمل‌و‌نقل کانتینری در نیمه دوم سال ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ «دانیل ریچاردرز» تحلیلگر ارشد دریایی در گفتگو با سایت Maritime Strategies International (MSI) در این زمینه گفت: در حال حاضر نرخ حمل‌ونقل کانتینری در نقطه‌ای ثابت متمرکز شده و حرکت نزولی زیادی دیده نمی‌شود هرچند دست‌اندرکاران حمل‌و‌نقل دریایی شاهد نرخ کرایه حمل‌و‌نقل در برخی تجارت‌های طولانی هستند که آن هم ناشی از اعتصاب کارگران اسکله‌ها و سواحل آمریکا در ماه ژوئن می‌باشد؛ اما در سایر خطوط کاهش نرخ‌ها بسیار آهسته و بطئی به نظر می‌رسد.

بدین ترتیب اعتقاد دارم نرخ‌های کانتینری تا حد زیادی تثبیت شده و کمتر نشانه‌ای از بازگشت به گذشته دارد.

به گفته وی اگرچه برخی اپراتور‌ها و صاحبان حمل‌و‌نقل کانتینری نسبت به تمدید قرارداد‌ها اقدام می‌کنند و نرخ‌ها پایین‌تر از قرارداد‌های سال ۲۰۲۲ است، اما فراموش نکنیم که این نرخ‌ها بالاتر از سطوحی هستند که در سال ۲۰۱۹ میلادی قبل از همه‌گیری کرونا وجود داشت.

در این ارتباط اگر به شاخص قیمت گذاری کانتینر که توسط مؤسسه آمار تجارت کانتینری در ماه می‌گزارش شده توجه کنیم نرخ‌ها ۲۰ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۹ میلادی می‌باشند بنابر‌این شکاف بین نرخ‌ها کمتر است.

پیش‌بینی می‌شود که ثبات نرخ‌ها حداقل تا پایان سال جاری و آغاز سال ۲۰۲۴  میلادی ادا‌مه یابد.

وی در ادامه به شرایط آینده حمل‌و‌نقل دریایی اشاره کرد و گفت موضوعی که باید مورد توجه جدی قرار گیرد ورود کشتی‌های جدید به ناوگان حمل‌و‌نقل کانتینری است که در شش ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۶۰۰ هزار teu به ظرفیت این ناوگان اضافه شد و این روند در نیمه بعدی سال نیز ادامه دارد.

ورود این کشتی‌ها ممکن است در تعیین نرخ‌ها تأثیر‌گذار باشد، اما از آن طرف ممکن است با اوراق کشتی‌ها جبران شود؛ هرچند در شش ماهه اول سال جاری فقط ۶۵۰۰۰ teu کشتی کانتینری از گردونه فعالیت خارج شده‌اند.

وی در پایان می‌گوید برخی از یارد‌های کشتی‌سازی در حال حاضر با کمبود نیروی کار ماهر روبه‌رو هستند که ممکن است این وضعیت در تحویل کشتی‌های جدید تأخیر ایجاد کند؛ به هر حال در چشم‌انداز آینده حمل‌و‌نقل کانتینری، تثبیت نرخ‌ها بیش از پیش خودنمایی می‌کند که این موضوع از نگرانی دست اندرکاران حمل‌ونقل کانتینری کم می‌کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گزارش بازار آبزیان اروپا 6 ژوئن 2023

ج تیر 30 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه با وجود کاهش عمومی در قیمت سوخت، هزینه صیادی همچنان بالاست. با وجود این و همچنین تقاضای بالایی که مشخصه فصل تاباستان است، قیمت‌ها در بازار اروپا روند نزولی را آغاز کرده است. این امر به ویژه برای محصولات آبزی مانند ماهی مرکب، میگو و اختاپوس […]

همچنین بخوانید: