استاندار مازندران: حمایت از کشاورزی رویکرد اصلی دولت است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش ایرنا، احمد حسین‌زادگان روز یکشنبه در آیین تجلیلی از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی مازندران که موفق به کسب رتبه ملی شدند ، افزود : ظرفیت‌های بخش کشاورزی مازندران بی‌بدیل است و باید با رفع برخی مشکلات و کاهش بوروکراسی اداری، در جهت حمایت از تولید داخلی گام برداریم.

وی با بیان اینکه مازندران در تولید انواع محصولات کشاورزی و بویژه مرکبات و برنج، تامین کننده اصلی نیاز بازار کشور است ، گفت : هم اکنون نیز زیرساخت‌های مناسبی در بخش کشاورزی و صنعت دام و طیور استان ایجاد شده است و با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته بویژه در چند سال اخیر، این استان در طرح توسعه کشت محصولات گلخانه‌ ای موفق عمل کرد به گونه ای که سطح کشت محصولات گلخانه‌ ای در مقایسه با سال‌های گذشته چند برابر شده است.

حسین زادگان بر لزوم خلاقیت و نوع‌آوری توسط تولید کنندگان برتر مازندرانی تاکید کرد و گفت : باید با شناسایی موانع موجود و ایجاد تسهیل‌گری، زمینه صادرات بیش از پیش محصولات مختلف کشاورزی مازندران فراهم شود ، چون در صورت تحقق این مهم، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، شاهد بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی بیش از پیش برای فعالان این عرصه خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در مازندران بر لزوم افزایش سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای در استان تاکید کرد و افزود : در چند سال اخیر و در راستای تحقق این مهم، تسهیلات مطلوبی به متقاضیان واجد شرایط این بخش پرداخت شده است و اکنون نیز طرح توسعه کشت واحدهای گلخانه‌ ای در این استان به طور جدی در دستور کار است.

وی کمبود و گرانی زمین در مازندران را ازجمله مشکلات فراروی صنعت از جمله صنایع وابسته به کشاورزی دانست و گفت : آسیب‌شناسی بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان بر اساس آن و برای رفع معضل، راهکار علمی ارائه کرد.

حسین زادگان افزایش بهره‌وری در واحد سطح ، اتخاذ راهکار برای مقرون به صرفه بودن فعالیت‌های کشاورزی و بازاریابی مناسب برای صادرات انواع محصولات را از جمله مولفه‌های مهم و اثرگذاری توصیف کرد که تولید گنندگان باید به آن توجه کنند.  

استاندار مازندران همچنین بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این استان با هدف افزایش صادرات محصولات مختلف کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، ارتباط تنگاتنگ و دوسویه ای بین تولید گنندگان باید با مرکز تحقیقات، دانشکده کشاورزی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان مازندران برقرار شود که در صورت تحقق این مهم، دستیابی به اهداف مورد نظر در بخش‌های امکان پذیر خواهد بود.

حسین‌زادگان کسب رتبه نخست کشوری برای تولید گنندگان برتر بخش کشاورزی مازندران را یک موفقیت بزرگ توصیف کرد و گفت : در طول چهار دهه گذشته، امسال برای نخستین بار ۱۳ نفر از تولید کنندگان برتر این استان موفق به کسب رتبه نخست کشوری شدند. 

در آیینی که روز یکشنبه با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری در محل استانداری مازندران برگزار شد، از ۱۳ تولید کننده برتر بخش کشاروزی این استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

به گزارش ایرنا ، تولید کنندگان برتر مازندرانی در بخش دام و طیور، شیلات، صنایع و مکانیزاسیون، منابع طبیعی، آب و خاک، زراعت و باغبانی موفق به کسب رتبه نخست کشوری شدند و لوح تقدیر خود را به نمایندگی از استاندار مازندران به صورت نمادین از رییس جمهوری دریافت کردند.

مازندران دارای ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که طبق آمار رسمی هر ساله به طور متوسط ۲۱۵هزار هکتار آن زیر کشت  برنج و ۶۰ هزار هکتار زیر کشت گندم می رود .

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رهاسازی ۸۰ میلیون قطعه ماهی در رودخانه های مازندران

ی بهمن 19 , 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه حسن اسحاقی روز شنبه در جمع خبرنگاران در بابلسر گفت: در سالهای اخیر همزمان با کاهش تعداد تخم‌ریزی ماهیان در رودخانه های مازندران به دلیل صید بی رویه یکی از راهکارهای موجود تکثیر و رهاسازی نوزادان ماهی بود که با حمایت دولت در دست اجرا است. […]

همچنین بخوانید: