عملیات بندری روتردام تحت تأثیر همه گیری کرونا/ روتردام به شرایط قبل از کرونا باز نمی گردد

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مقامات بندر روتردام معتقدند که با توجه به چشم انداز وضعیت اقتصادی طی سال 2021، روتردام به شرایط پیش از کرونا باز نمی گردد.

حجم عملیات بندری روتردام مانند اکثر بنادر بزرگ دریایی جهان، تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار گرفت، اما به دلیل اقدامات این بندر و صرفه جویی در هزینه ها، گزارش سالانه حاکی از بهبود نتایج مالی در سال 2020 بوده است.

در حالی که انتظار می رود بهبود حجم عملیات بندری که از اواخر سال 2020 در این بندر آغاز شده، ادامه داشته باشد، مقامات این بندرمعتقدند که حجم آن به سرعت و اثربخشی کمپین های واکسیناسیون بستگی دارد. 

به گفته مقامات بندر روتردام اگر برنامه های واکسیناسیون موثر باشد، انتظار می رود تجارت جهانی دوباره احیا شود. با این حال، با توجه به چشم انداز وضعیت اقتصادی در سال 2021، مقامات این بندر معتقدند که بعید است در طی سال 2021، روتردام به شرایط پیش از کرونا برگردد.

اداره بندر روتردام با وجود کاهش نزدیک به هفت درصدی در حجم عملیات بندری، تقریباً 50 درصد افزایش درآمد را برای سال 2020 گزارش کرده است. 

در نیمه اول سال 2020، حجم عملیات این بندر نزدیک به 10درصد کاهش داشت، اما در نیمه دوم سال  کاهش به کمی کمتر از پنج درصد رسید. این بندر بزرگترین افت میزان عملیات خود را در بخش سنگ آهن، ذغال سنگ، نفت خام و فرآورده های روغن معدنی تجربه کرد. اگرچه کاهش کمی در عملیات کانتینری نیز گزارش شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دریافت تندیس مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

چ اسفند 13 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، در سومین اجلاس سراسری مسئولیت‌پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی که با رویکرد تکریم از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد کشور و با حضور دکتر فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، دکتر غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، […]

همچنین بخوانید: