چین؛ دارای بزرگترین ناوگان دریایی از نظر ارزش مالی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



چین با ناوگان 191 میلیارد دلاری خود رتبه اول بزرگترین ناوگان دریایی در دنیا را به دست آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از سی ترید مریتایم، به گفته موسسه مشاوره VesselsValue، چین از نظر ارزش ناوگان دریایی به بزرگترین کشور مالک کشتی در جهان تبدیل شده و جایگزین ژاپن در این رتبه بندی شده است.

از ژانویه، این کشور شاهد افزایش ارزش کل دارایی های کشتیرانی خود به 191 میلیارد دلار بوده که ناشی از افزایش در نرخ و ارزش کشتی های کانتینری در ماه های اخیر بوده است. این افزایش ارزش به دلیل بحران ظرفیت کانتینری در سراسر جهان است که زنجیره تامین و تجارت در سراسر جهان را مختل کرده است.

ژاپن در مجموع 187 میلیارد دلار دارایی ناوگان دریایی دارد که علیرغم افزایش بیش از 70 میلیارد دلاری از ژانویه به واسطه بازارهای پررونق فله بر ها، LPG و حامل های خودرو، به رتبه دوم سقوط کرده است.

‏VesselsValue در آخرین گزارش خود در این خصوص گفت: چین صاحب بیشترین تعداد کشتی‌های کانتینری است و در نتیجه، افزایش اخیر در نرخ‌ها و ارزش‌ها، آنها را از نظر ارزش ناوگان به رتبه‌ برتر رسانده است. افزایش نرخ ها همچنین باعث افزایش سفارش در سراسر بخش کانتینری تجارت جهانی شده زیرا اعتماد مالکان به بازار افزایش پیدا کرده است. در مجموع سفارش ساخت 516 کشتی کانتینری از ژانویه 2021 ثبت شده که 46 درصد از این سفارش ها توسط شرکت های چینی انجام شده است.

دولت چین از طریق مالکیت کشتی‌سازی کاسکو و شرکت کشتی‌سازی دولتی چین، در حال حاضر بزرگترین مالک کشتی و کشتی‌ساز جهان از نظر تناژ است. COSCO حدود 1370 کشتی با ظرفیت کل حدود 114 میلیون DWT، تقریباً پنج درصد از کل تناژ جهان را در اختیار دارد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

داکینگ همزمان دوشناور در سرسره تعمیراتی بندر شهیدرجایی

د آذر 15 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه در جهت حفظ و ارتقاء توان عملیاتی دریایی کشور، عملیات داکینگ همزمان دو فروند شناور یدک کش در سرسره تعمیرات بندر شهید رجایی انجام شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،داکینگ( از آب‌گیری) و تعمیرات زیر آبی و اساسی دوشناور […]
داکینگ همزمان دوشناور در سرسره تعمیراتی بندر شهیدرجایی

همچنین بخوانید: