واحدهای راکد شیلات استان همدان فعال می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

«جعفر کاویانی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با پیگیری های انجام شده این چهار طرح شیلات برای دریافت حدود ۱۷۱میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ معرفی شده اند تا پس از اخذ تسهیلات فعال شوند.

وی بیان کرد: این طرح ها شامل طرح تکثیر و پرورش ماهیان سرد آبی مدار بسته به ظرفیت ۲۰۰ تن در روستای امزاجرد با مبلغ ۵۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲ نفر به طور مستقیم که با راه اندازی این واحد ۲۰۰ تن به تولید گوشت ماهی قزل آلا استان اضافه می شود. 

کاویانی خاطرنشان کرد: سه طرح دیگر با ظرفیت ۳۰ تن ماهی قزل آلا و ۳۰ تن ماهی خاویاری در شهرستان های ملایر و اسدآباد برای دریافت ۱۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی معرفی شده اند.

به گفته وی مشکلات همه واحدهای راکد پرورش ماهی استان همدان نیز در حال بررسی است که در صورت برطرف شدن مشکلات این واحدها نیز به چرخه تولید باز گرددند.

کاویانی افت بارندگی و کاهش آب های جاری و زیر زمینی را یکی از عوامل مهم برای غیر فعال شدن این واحدها دانست و افزود: مشکل اصلی صدور پروانه صنعتی و مشاغل خانگی در پرورش ماهی و عدم آشنایی کشاورزان و تولید کنندگان با دانش پرورش ماهی و مدیریت دقیق این واحدها در این بخش از دیگر مشکلات است.

وی اظهار داشت: سال گذشته تعداد ۵۰۰ نفر روز دوره پرورش ماهی برگزار شد که امسال نیز با برگزاری کلاس های آموزشی، تولیدکنندگان با دانش روز پرورش ماهی بیشتر آشنا می شوند.

کاویانی ادامه داد: استفاده از آب برای پرورش ماهی در راستای بهره وری و تولید است که علاوه بر تولید گوشت ماهی در مزارع باعث استفاده از کود و غنی سازی خاک نیز می شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نقش مهم کریدور شمال - جنوب برای کالاهای سرگردان در مسیر حمل به روسیه

ی اردیبهشت 4 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس بهروز آقایی* در پی حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم های گسترده کشورهای اروپایی و آمریکا علیه روس‌ها؛ ارائه سرویس حمل و نقل دریایی توسط خطوط کشتیرانی بین‌المللی به بنادر مهم روسیه از جمله ولادی وستک، سنت پیترزبورگ و نووروسیسک متوقف و همچنین راه […]

همچنین بخوانید: