۲ پیامد مثبت تخصیص سوخت یارانه‌ای به شناورها/ ضرورت تخصیص سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافری در مسیرهای داخلی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



دبیرکل انجمن شرکت های کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ، تخصیص سوخت یارانه‌ای در کاهش هزینه‌ سفرهای دریایی را دارای تاثیر بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: این اقدام ۲ پیامد مثبت به همراه خواهد داشت که شامل نوسازی و به‌روز رسانی شناورها و بهبود وضعیت اقتصادی مالکان شناورها در راستای گسترش فعالیت‌ها است.

مسعود پلمه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، درباره مصوبه جدید هیات وزیران مبنی بر یارانه‌ای شدن ۸۰ درصد سوخت مصرفی شناورهای مسافری که در مسیرهای بین‌المللی تردد می‌کنند، اظهار داشت:  این اقدام دولت، تاثیر بسیار مثبتی در کاهش هزینه‌های عملیات حمل‌ونقل دریایی مسافر خواهد داشت و پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر مسیرهای بین‌المللی، مسیرهای داخلی را نیز شامل شود تا شاهد ترغیب هرچه بیشتر علاقمندان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی به فعالیت در حوزه حمل‌ونقل دریایی مسافر باشیم.

 

وی ادامه داد: در بخش حمل دریایی مسافر در مسیرهای بین‌المللی از حداکثر ۱۰ شناور در سطح کاتاماران و کروز برخوردار هستیم و به دلیل افزایش سن شناورها در این زمینه با عدم توسعه‌یافتگی روبرو شده‌ایم و همین امر روی کیفیت سفرهای دریایی تاثیر خواهد گذاشت.

 

دبیرکل انجمن شرکت های کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با تاکید بر اینکه باید با توسعه و به‌روز رسانی شناورها، مدت زمان حرکت از مبدا به مقصد را کاهش دهیم، عنوان کرد: ایجاد جذابیت و تسهیل سفرهای دریایی برای مسافران از مهم ترین اهدافی است که باید محقق شود تا بتوانیم حجم قابل توجهی از مسافران را به سمت انجام سفرهای دریایی ترغیب کنیم.

 

پلمه با بیان اینکه در عین حال امیدوار هستیم از فرصت جام جهانی قطر به بهترین شکل استفاده شود، خاطرنشان کرد: جام جهانی فوتبال در قطر فرصت بسیار مناسبی برای اقتصاد ایران به ویژه در حوزه دریایی و بندری است و باید با برنامه ریزی صحیح شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که بیشترین مسافر از مسیر بوشهر و به صورت دریایی خود را به قطر برسانند.

 

وی گفت: تخصیص سوخت یارانه‌ای به شناورها انگیزه بسیار زیادی را برای به‌روزرسانی و نوسازی شناورها ایجاد می‌کند و در نهایت به بهبود وضعیت مالی کشتیرانی کشور منجر می‌شود.

 

دبیرکل انجمن شرکت های کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با تاکید بر ضرورت توجه دولت به جذب گردشگر داخلی و خارجی از مسیر دریایی، عنوان کرد: برخورداری از شناورهای کروز و رورو-پسنجر موجب خواهد شد تا شاهد رونق و پویایی حمل و نقل دریایی کشور باشیم و با بهترین امکانات شرایط مناسبی را برای بهره‌مندی متقاضیان سفرهای دریایی فراهم کنیم.

 

پلمه در ادامه با تاکید بر اینکه باید علاوه بر مسیرهای دریایی بین‌المللی، توجه ویژه ای به کاهش هزینه سفرهای دریایی در مسیرهای داخلی داشته باشیم، گفت: امیدواریم سفرهای دریایی داخلی نیز مشمول سوخت یارانه‌ای شوند چرا که شناورهای زیادی در مسیرهای کوتاه دریایی در داخل کشور تردد می کنند و در صورت تخصیص سوخت یارانه‌ای مالکان این شناورها با بهبود وضعیت مالی می توانند فعالیت های خود را گسترش دهند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برنامه‌ریزی تراسیکا برای راه اندازی سرویس رو-رو در دریای خزر

ی خرداد 22 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، علی‌اکبر صفایی در دیدار با اسف اسوبایف؛ دبیرکل تراسیکا تاکید کرد: در حوزه کشتی‌های کانتینری و جنرال کارگو، ناوگان ایران دارای بیشترین ظرفیت تناژ در خاور‌میانه است.   معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در سه ماه گذشته پنج فروند کشتی […]

همچنین بخوانید: